۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۴۰۲۱۹
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

خواندن، درک معانی و عمل کردن به قرآن درمان تمام دردهای انسان است

خواندن، درک معانی و عمل کردن به قرآن درمان تمام دردهای انسان است
استاد سطح عالی حوزه تأکید کرد که عدم توجه به دستورالعمل‌های دینی برگرفته از قرآن و روایات اهل بیت(ع) اصلی ترین عامل در بروز ابتلائاتی است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی مراسم عزاداری حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دستور العمل های قرآن و روایات دافع ابتلائات ما است، اظهار کرد: عدم توجه به دستورالعمل‌های دینی برگرفته از قرآن و روایات اهل بیت(ع) اصلی ترین عامل در بروز ابتلائاتی است که امروز افراد و جامعه به آن مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه خواندن، درک معانی و عمل کردن به قرآن درمان تمام دردهای انسان است، گفت: از طرف دیگر معرفت، محبت و قبول ولایت اهل بیت(ع) که نشانه آن برائت از دشمنان است اگر محقق شود انسان را از گمراهی و ضلالت نجات خواهد داد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه آخر سوره آل عمران خاطرنشان کرد: این آیه دستورالعمل جامع و کاملی برای سلوک مادی و معنوی است و می فرماید رسیدن به رستگاری در دنیا و آخرت از رهگذر صبر، توصیه دیگران به صبر، ارتباط با همدیگر و تقوا و پرهیز از گناه حاصل می شود.

وی ابراز کرد: در روایتی در کتاب جهاد النفس وسائل الشیعه از امام سؤال شد که مراد از آیه ۲۰۰ آل عمران چیست؟ حضرت فرمودند بر انجام واجبات صبر کنید تا شیرینی عبادت را بچشید، در مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها صبوری کنید تا رشد کنید، با ائمه(ع) و امام زمان(عج) ارتباط برقرار کنید و تقوا پیشه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه تقوا یعنی از چیزی که بوی مخالفت خدا را می دهد پرهیز و کاری که بوی موافقت خدا را می دهد انجام دهیم گفت: در چنین روزی یزید ملعون در کنار سر بریده اباعبدالله (ع) و در مقابل اسرا لم داده بود و بساط شطرنج را پهن کرده بود و بازی می کرد؛ من کاری با حلال و حرام بودن شطرنج ندارم و این کار فقیه است ولی دیدن این وسیله حال انسان را خراب می کند.

وی با بیان اینکه باید جوری رفتار کنیم که محبت امام زمان(عج) به ما معطوف شود و برای رضایت حضرت قدم برداریم، گفت: برخی در خانه خود تابلو زدند ورود امام زمان(عج) ممنوع، زیرا ابزار و اموری در آن خانه هست که قطعا مورد رضایت امام زمان(عج) نیست؛ بعضی روی سینه هایشان نصب کردند که ورود حجت بن الحسن ممنوع زیرا قلبش آکنده از گناه است؛ در برخی از شهرها انگار تابلو زده اند که ورود امام زمان(عج) به این شهر ممنوع از بس گناه رواج دارد.

استاد حوره علمیه با تأکید بر اینکه قم آشیانه اهل بیت(ع) است و در این شهر باید حرمت کریمه اهل بیت(س) نگه داشته شود، گفت: پشم و گوش انسان ورودی قلب است و آن چشمی می تواند به روی اهل بیت(ع) باز شود و ارتباط پیدا کند که اهل گناه نباشد و به هر چیزی نگاه نکند؛ گوش را باید پاک کرد زیرا موسیقی باعث می شود غباری بر قلب انسان بنشیند و قوای حیوانی بر قوای انسانی غلبه پیدا کند.

وی افزود: گریه بر امام حسین علیه السلام، زیارت حضرت، طلب معیت با یاران ایشان و لعن فرستادن بر دشمنان حضرت به سرعت موانع را کنار می زند و انسان می تواند انضمام به اهل بیت(ع) پیدا کند.

ارسال نظرات