۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۴۰۲۳۳

یک شهر پای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در عمود ۱۱۷۳ نجف به کربلا+عکس

یک شهر پای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در عمود ۱۱۷۳ نجف به کربلا+عکس
امام محله و اهالی مسجد القائم (عج) شهرستان محلات سال‌هاست که پای کار خدمت به زائران مسیر کربلا در قالب کار‌های خدماتی، فرهنگی و رسانه‌ای هستند. امسال این مسجد به کسانی که زیارت اولی هستند، وام ۳ میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

با نزدیک شدن به ایام اربعین، خیلی از مردم حال و هوای اربعینی پیدا می‌کنند و محله‌ها رنگ و بوی اربعینی می‌گیرد. عده‌ای در تلاش هستند، زائر این مسیر شوند و برخی نیز به زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند. خیلی از مشتاقان زیارت نیز که به دلایل مختلف نمی‌توانند خود را به طریق الحسین(ع) و راه عاشقان اباعبدالله(ع) برسانند، در شهرهای خود به عشق مسیر حرم، قدم می‌زنند و خادمینی از همین مردم، به جاماندگان و دلسوختگان محروم از سفر عشق خدمت می‌کنند.


حجت‌الاسلام رضا شرفی امام محله مسجد القائم در شهرستان محلات

موکب اربعینی که یک شهر پشتیبان آن هستند

حجت‌الاسلام رضا شرفی امام محله مسجد القائم در شهرستان محلات در استان مرکزی است. او می‌گوید: «موکب احباب‌الرضای شهرستان محلات سال‌هاست که با آغاز روزهای اربعین، در عمود ۱۱۷۳ مسیر نجف به کربلا برپا می‌‌شود. اهالی محلات با جان و مال و توان خویش، تلاش می‌کنند تا به دلدادگان اربعینی خدمت کنند.»

امام جماعت، هیأت امنا و اهالی مسجد القائم سال‌هاست که خود را در خدمت‌رسانی به زوّار در این موکب سهیم می‌کنند و خود را به موکب احباب الرضا می‌رسانند. جمعی کار فرهنگی می‌کنند و عده‌ای نیز در خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران، روزهای خود را سپری می‌کنند.


پذیرایی از زائران اربعین در مسیر نجف به کربلا

تمام هزینه‌های این موکب، مردمی است

شرفی در تمامی این سال‌ها تلاش کرده تا خود را از این قافله عشق و موکب خدمت محروم نکند. او کارگروه فرهنگی راه انداخته است و فعالیت‌های متنوع فرهنگی در موکب انجام می‌دهد. برپایی مراسم و نماز جماعت و روضه در موکب از برنامه‌های او و دیگر مسجدی‌هاست تا حال و هوای موکب را معنوی‌تر کنند. گروه رسانه نیز با تولید عکس و کلیپ، راوی دلدادگی‌های عاشقان کربلا می‌شوند.


آماده‌سازی ملزومات موکب توسط خادمان

 او می‌گوید: «این موکب فعالیت‌های زیادی دارد و هزینه‌هایی که صورت می‌گیرد، از کمک های مردمی اهل محلات و سایر خیرین از شهرهای دیگر است. مساجد نیز به سهم خود در برپایی این موکب تلاش می‌کنند و اهل محله بانیان این خیر می‌شوند.»

تسهیلات ۳ میلیون تومانی برای زیارت اولی‌ها​

شرفی همچنین با بیان اینکه برنامه جاماندگان نیز چند سالی است که در این شهر برقرار می‌شود و امامزاده محمود(ع) شهرستان مقصد حرکت عاشقانی می‌شود که دوست داشتند در مسیر کربلا قدم بزنند و جاماندند می‌گوید: « این افراد حالا که نتوانسته‌اند خود را به کربلا برسانند، حرم و مسیر پیاده روی اربعین را تا محله و شهر خود امتداد می‌دهند. آن‌ها در محله مسیری را پیاده می‌روند تا به امامزاده برسند.»


خادمان موکب احباب الرضا

امام محله مسجد القائم می‌گوید: «یکی دیگر از برنامه‌هایی که در مسجد برای اربعین تدارک دیده‌ایم، کمک به سفر زائران باراولی است. هرسال بسیاری از مردم به دلیل نداشتن هزینه از این سفر باز می‌مانند که امسال تلاش کردیم، تسهیلاتی به مبلغ ۳ میلیون تومان برای افرادی که تاکنون به کربلا نرفته‌اند، در نظر بگیریم تا بسترساز سفر اربعین آن‌ها باشیم. در روایات داریم اگر کسی هزینه سفر زیارت امام حسین(ع) یک زائر بار اولی را مهیا کند، ثواب زیارت امام حسین(ع) را می‌برد.»

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات