۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۴۰۲۴۳

تأکید آیت الله حسینی بوشهری بر حفظ روحیه مردمی مسؤولان

تأکید آیت الله حسینی بوشهری بر حفظ روحیه مردمی مسؤولان
آیت الله حسینی بوشهری با تقدیر همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با گروه های مردمی، خدا و مردم را در بیانات و اندیشه های امام خمینی دو عنصر برجسته دانست و جدایی مسؤولین از مردم را قرارگیری در پرتگاه تعبیر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این نهاد را از نهادهای دیرپا و تاثیرگذار نظام اسلامی توصیف کرد و ابراز داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تا کنون علی رغم همه فراز و فرودها در مجموع علمدار زنده بودن حرکت انقلابی و مردمی ما است.

وی با تمجید از فعالیت‌های هماهنگ کننده این شورا، همکاری با نهادها را ارزشمند دانست و ادامه داد: لازم است متناسب با اقتضائات زمان، مخاطب و گروه هدف، تجدید نظرهایی در اساس نامه و راهبردها صورت گیرد؛ روحیات مخاطبان مثل گذشته نیست و نمی‌شود چندین سال بر اساس یک نسخه عمل کرد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر پرهیز از تکروی، خطاب به مسؤولین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: اینکه به دستگاه‌های رسمی بسنده نکرده و از نمایندگان مردمی نیز بهره می‌گیرید کار ارزشمندی است؛ هر جا مسئولین دولتی و نهادهای رسمی احساس کردند که به کارها مسلط بوده و ضرورتی در خصوص رابطه با مردم وجود ندارد، باید احساس خطر کرد زیرا این اقدام آنان را در پرتگاه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به شخصیت شهیدان رجایی و باهنر، ماندگاری یاد آنان را در گرو دو عامل اطاعت از خداوند و ولی زمان و همراهی با مردم دانست و افزود: شهدا تبلور عزت، اقتدار و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح منطقه‌ای و بین المللی هستند؛ باید یاد و نام شهیدان را در میان نسل جدید زنده نگه داریم، زیرا دشمنان همیشه در حالت آماده باش هستند که اگر ما غافل بمانیم با اقدام دشمن بیدار می‌شویم.

امام جمعه قم با اشاره به حادثه غمبار شاهچراغ آن را زنگ هشداری در آستانه اربعین برای مجموعه‌های امنیتی کشور دانست و خطاب به اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در خصوص اربعین غفلت نکرده و با دستگاه‌های مربوطه هم‌افزایی خوبی را انجام دهید و رویکرد مردمی را نیز حفظ کنید.

وی با بیان اینکه نباید دیواری بین خود و مردم ایجاد کنیم زیرا در تنگناها مردم هستند که با حضور خود مسائل را حل می‌کنند، ابراز داشت: در مجموعه بیانات امام خمینی -قدس سره- خدا و مردم برجسته است و این مردم به تعبیر امیرمؤمنان -علیه السلام- عیال و نانخور خداوند هستند، از این رو لازم است در همه اقدامات مردم را مد نظر قرار دهیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به لزوم آسیب شناسی در خصوص مراسم‌ بزرگ، مناسبت‌هایی مانند نیمه شعبان و اربعین اظهار داشت: در کنار تجلیل از همه شهدای کشور از شهدای انتظامی که در طول مدت کوتاه گذشته جان فدایی کردند تجلیل می‌کنم. این حافظان کشور جرمی جز خدمت گزاری به جمهوری اسلامی نداشتند؛ و حتی در مناطق مرزی نیز پیوسته شهدایی را تقدیم می‌کنند.

وی شهادت نیروهای خدوم کشور را مایه غم و ناراحتی دانست و افزود: این خون‌ها سبب تنومندتر شدن درخت انقلاب و شکست و سرخودگی دشمن شده است.

استاد حوزه علمیه قم، در پایان با اشاره به رویداد بزرگ و جهانی اربعین خاطرنشان کرد: این اربعین‌ها ادامه پیدا خواهند کرد و زمینه ساز جمع آوری یاوران مهدی هستند. در این رویداد پیروان سایر ادیان نیز به این خیل عظیم می‌پیوندند و دیر نیست روزی که این جمعیت به ندای «انا المهدی» لبیک خواهند گفت.

ارسال نظرات