۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۴۰۳۲۶

خانواده را که بزنید، جامعه زمین می‌خورد

خانواده را که بزنید، جامعه زمین می‌خورد
«روپرت مرداک» مؤسس یهودی شبکه‌های معروف مستهجن، در مقاله‌ای نوشته بود «برای نابودی ایران باید روی کلمهٔ مقدسی به نام «خانواده» هزینه کرد.

به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، چند سال پیش «روپرت مرداک» مؤسس یهودی شبکه‌های معروف مستهجن، در مقاله‌ای نوشته بود «برای نابودی ایران باید روی کلمهٔ مقدسی به نام «خانواده» هزینه کرد. در ایران مادر خانواده همه چیز را مدیریت می‌کند. اگر مادر را به لجن بکشیم، تمام این جامعه به لجن کشیده خواهد شد.» 

او و همفکرانش در تمام این سال‌ها از هیچ تلاشی در این زمینه کوتاهی نکردند و از فیلم و سریال تا مد و پوشاک، برای تخریب فرهنگ ایرانی و نابودن کردن بنیان خانواده سوءاستفاده کردند.

خانواده، راه نفوذ فرهنگی به جوامع

رهبر گرانقدر انقلاب می‌فرمایند: «آن کسانی که می‌خواهند در یک کشور یا جامعه‌ای نفوذ پیدا کنند فرهنگ آن جامعه را در مشت خود بگیرند و فرهنگ خود را به آنها تحمیل نمایند، یکی از کارهایشان، معمولاً متزلزل کردن بنیاد خانواده است. کما اینکه در خیلی از کشورها این کار را متأسفانه انجام داده‌اند. مردها را بی‌مسئولیت و زن‌ها را بداخلاق کرده‌اند.»

حجت‌الاسلام «مسعود عالی» نیز معتقد است اتاق فکر غرب، خانواده و فروپاشی آن را هدف خود قرار داده تا از این طریق انحراف ایجاد کند و بر دنیا مسلط شود. بنابراین آسیب رسیدن به خانواده، جامعه را نیز دچار آسیب و خسران می‌کند. در پی فروپاشی خانواده، جایگاه زن نیز صدمه می‌بیند و این امر باعث تزلزل جامعه از طریق افزایش پدیده‌های شوم اجتماعی می‌شود.

 


خانواده که نباشد، همه چیز متلاشی می‌شود.

خانواده را که بزنید، جامعه زمین می‌خورد

به بیان حجت‌الاسلام عالی وقتی بنیان خانواده با مشکل مواجه شود، آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق، فساد اخلاقی، روابط نامتعارف و... نیز افزایش پیدا می‌کند.یکی از مصادیق ترویج و تسلط فرهنگ غربی بر جامعهٔ ما، ترویج فساد با گرایش به عریان‌سازی زنان و تجارت با زنان و کودکان است که از همان مسیر فروپاشی خانواده و سست کردن روابط اجتماعی اثربخش و پیوندهای اصیل می‌گذرد.

این استاد اخلاق، ترویج بی‌حجابی را یک حرکت تقابلی بین دین و غرب تلقی می‌کند که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

خانواده، بستر انتقال فرهنگ و تمدن به نسل بعد

یکی از نقش‌های مهم خانواده، آموزش مسائل دینی به فرزندان است. در بسیاری از جوامع، اعتقادات دینی، ارزش‌های ریشه‌ای قلمداد می‌شوند و دیگر ارزش‌های انسانی از آنها تأثیر می‌پذیرند.

رهبر فرزانه‌مان در این باره می‌فرمایند: «انتقال فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و حفظ اصول و عناصر اصلی یک تمدن و یک فرهنگ در جامعه و انتقالش به نسل‌های بعد، به برکت خانواده انجام می‌پذیرد. خانواده که نبود، همه چیز متلاشی می‌شود. اینکه می‌بینید غربی‌ها در داخل کشورهای شرقی و اسلامی و آسیایی، این همه سعی می‌کنند شهوت‌رانی و فساد را رواج دهند، برای چیست؟»

دین، یک نظام اثربخش و قدرتمند فرهنگی

برای پاسخ به این پرسش که دلیل سرمایه‌گذاری گستردهٔ غرب بر نابود کردن بنیان خانواده در ایران و کشورهای اسلامی چیست، مقاله‌ای از «سهیلا مبارک» دکترای جامعه‌شناسی فرهنگی را بررسی کردیم. او معتقد است در جوامع اسلامی، دین یکی از نظام‌های اثربخش و قدرتمند فرهنگ است. در خانواده‌های ایرانی نیز دین یکی از عناصر اصلی و سازندهٔ فرهنگ و یکی از عوامل مهم در شکل‌دهی به تغییرات و دگرگونی‌های جامعهٔ ایرانی بوده است.

به بیان او فرهنگ دینی به ویژه در ایران پیشینه‌ای طولانی دارد و با ادیان زرتشت و اسلام درآمیخته، پرورش یافته و طی نسل‌های متمادی به نسل حاضر رسیده است.


زن مربی جامعه و پیش‌قدم در رهبری تمدن اسلامی است.

زن، پیش‌قراول رهبری تمدن اسلامی

دکتر «مینو اصلانی» کارشناس خانواده معتقد است انتقال ارزش‌های تمدن به نسل بعد توسط زنان در جایگاه مادر خانواده صورت می‌گیرد. بنابراین بانوان در تدوین و تداوم تمدن‌ها نقش محوری دارند.

امام خمینی (ره) فرموده‌اند «زن مربی جامعه است.» به بیان اصلانی، با اشاره به این عبارت حکیمانه، زن می‌تواند با الگو دادن به فرزندان، جامعه را به سوی پیشرفت و تعالی پیش ببرد. بنابراین زنان از این نظر که نسل آینده را با امیدواری به سمت اهداف تمدنی هدایت می‌کنند، در رهبری تمدن اسلامی پیش‌قدم هستند. در همین نگاه، آرامش و امنیت زنان در جامعه بسیار حیاتی است. به همین خاطر قوانینی پیشرفته مثل حجاب و عفاف برای آنها در نظر گرفته شده تا جایگاه و شأن و آرامش آنها را تأمین کند.

تضعیف فرهنگی راهی برای به بردگی کشاندن

رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود علت تلاش غرب برای متلاشی کردن خانواده‌ها را این‌طور بیان می‌کنند: «می‌خواهند با این کار خانواده‌ها را متلاشی کنند تا فرهنگ این جوامع تضعیف شود؛ تا بتوانند سوار اینها شوند. چون تا فرهنگ یک ملتی تضعیف نشود، کسی نمی‌تواند او را مهار کند، به دهان او دهنه بزند و سوار دوش او بشود. آن چیزی که ملت‌ها را بی‌دفاع کرده و در دست اجانب اسیر می ‎کند، از دست دادن هویت فرهنگی است. این کار هم با بر هم خوردن بنیان خانواده‌ها در جامعه آسان می‌شود. اسلام می‌خواهد این را حفظ کند. این خانواده را نگه دارد. زیرا در اسلام یکی از مهم‌ترین کارها برای رسیدن به این اهداف، تشکیل خانواده و سپس حفظ بنیان خانواده است.»

 


خانواده و ارزش‌های دینی سدی در برابر استعمارگران

ارزش‌های دینی و فرهنگی خانواده، سلاح مبارزه با استعمار

«غلامرضا گُلی زواره» نویسنده و پژوهشگر علوم اسلامی، در مقاله‌ای تحلیلی تاریخی با عنوان «استعمار و استبداد، و هجوم به فرهنگ عفاف و حجاب» بیان می‌کند استکبار جهانی برای آنکه سرمایه‌های انسانی و اقتصادی کشورهای اسلامی را در اختیار بگیرد، سدی استوار در مقابل خود احساس می‌کرد که ریشه در هویت دینی، ارزش‌های معنوی و بنیان‌های اعتقادی مسلمانان داشت.

استعمارگران برای از بین بردن عامل این عزت و اقتدار مذهبی در مردم کشورهای اسلامی، به فرهنگ و سنت‌های مسلمانان هجوم بردند تا آنها را تخریب کنند و در پی آن، بر ملت‌های مسلمان سلطهٔ سیاسی و اقتصادی پیدا کنند.

این پژوهشگر علوم اسلامی ابزارهای این حرکت تخریبی را به سستی کشاندن اصالت‌های دینی، ترویج فرهنگ غرب و مسخ هویت اعتقادی نام می‌برد. روش‌هایی که در بندهای قبل گفتیم که غرب به عنوان راهکارهایی شیطانی برای به نابودی کشاندن خانواده‌ها و به طبع آن، نفوذ اجتماعی و تزلزل جامعه به کار بسته است. 

زن و مرد، خانواده، جامعه، کشور

همیشه در مطلع عشق، اصل حرف و بحث‌مان خانواده و زندگی همسران بوده است. اما این بار کمی نگاه‌مان را وسعت بخشیدیم تا اثر مهم این هسته‌های کوچک را بر جامعه و در نگاه وسیع‌تر، بر کشور دریابیم.

حواس‌مان باشد که سنگر خانواده را با چنگ و دندان باید حفظ کرد تا در قدم‌های بعدی بتوانیم از جامعه و کشورمان محافظت کنیم. جامعه‌ای که خانواده‌های فروپاشیده و از هم گسیخته داشته باشد، آمادهٔ سواری دادن به دشمن و طعمه شدن برای استعمارگران خواهد بود.

از «مطلع عشق» می‌گوییم

بیانات رهبر فرزانه‌مان را دربارهٔ ازدواج و مسائل بین همسران جوان از کتاب «مطلع عشق» انتخاب می‌کنیم و با نظرات کارشناسانهٔ مشاوران کاربلد در هم می‌آمیزیم تا آن را بیشتر شکافته باشیم و برای نزدیک کردن به عمل کاربردی‌ترشان کنیم.

ارسال نظرات