۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۴۰۳۳۵
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین خبر داد؛

اعزام ۳۰۰ روحانی آشنا به زبان عربی به عراق

اعزام ۳۰۰ روحانی آشنا به زبان عربی به عراق
حجت الاسلام احمدی با اشاره به درخواست برخی از موکب داران عراقی در جریان راهپیمایی اربعین، از اعزام حدود ۳۰۰ روحانی مسلط به زبان عربی به عراق خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید احمدی در گفت‌وگویی با رادیو اربعین با بیان این که حضور زائران ایرانی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی آغاز شده است و اگرچه هنوز موکب‌های عراقی در مسیر راهپیمایی به صورت کامل برپا نشده است، اظهار کرد: جلسات آموزشی و توجیهی برای مبلغان و فعالان اربعین در حال برگزاری است.

وی با بیان این که تعدادی از مبلغان که به دو زبان اردو و پشتو آشنایی دارند به مرزهای چذابه و شلمچه برای راهنمایی زائران خارحی اعزام خواهند شد، اظهار کرد: براساس درخواست برخی از موکب‌داران عراقی که در راهپیمایی اربعین میزبان زائران ایرانی هستند حدود ۳۰۰ روحانی آشنا به زبان عربی با کمک حوزه علمیه قم به عراق اعزام خواهند شد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: در ارتباط با توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی و همچنین آداب و رسوم مردم عراق، موشن گرافی و اینفوگرافی‌هایی تهیه شده است. دفترچه کامل زائر نیز به کمک کمیته‌های تخصصی ستاد اربعین تهیه شده تا در اختیار زائران قرار بگیرد.

حجت الاسلام احمدی همچنین با بیان این که برنامه‌های فرهنگی ما از پنچشنبه آینده در نجف شروع می‌شود، اظهار کرد: برگزاری همایش در ارتباط با راهپیمایی اربعین حسینی با حضور اساتید ایرانی و عراقی و اجرای روایت‌های عاشورایی از دیگر برنامه‌های این کمیته در ایام اربعین است.

وی با اشاره به افزایش امکانات آپ اربعین که در سال گذشته رونمایی و تهیه شد، گفت: یکی از امکانات جدید آپ مورد اشاره این است که جزئیات مربوط به موکب‌های ایرانی در مسیر راهپیمایی اربعین را در اختیار زوار قرار می‌دهد.

ارسال نظرات