۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۴۰۳۴۹
آیت الله رئیسی مطرح کرد؛

روشنفکران واقعی صدرزاده‌ها هستند، نه مروجان فرهنگ غرب

روشنفکران واقعی صدرزاده‌ها هستند، نه مروجان فرهنگ غرب
رئیس جمهور با انتقاد از برخی افراد که مردم را به غرب و فرهنگ غربی تشویق و ترغیب کرده و خود را روشنفکر می دانند، چهره‌هایی همچون شهید صدرزاده‌ها را روشنفکران واقعی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در مراسم اولین آیین ملی تکریم فعالان مسجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب‌های «سرباز روز نهم» و «اسم تو مصطفی ست» که صبح امروز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به برگزاری این دو مراسم‌ در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: اعتقاد به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اعتقاد به قیامت، امامت و عدل است؛ چرا که او خاتم اوصیا است و عدالت را در کام همه جوامع بشری می نشاند.

وی افزود: معتقدان به امام زمان(عج) در جامعه اسلامی سعی و تلاش می‌کنند برای از بین بردن تبعیض‌ها و فسادها، از بین بردن ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی؛ درحالی که امروزه بسیاری در تلاش هستند تا در جوامع بشری آنچه باید از گسترش خوبی‌ها انجام گیرد، انجام نپذیرد؛ ولی معتقدان به امام زمان در مقابل این گونه تفکرات ایستادگی کرده و در برابر استکبار و خودمحوری‌ها مقاومت می‌کنند و این دو جبهه حق و باطل همیشه در مقابل همدیگر بوده و خواهند بود.

رئیس جمهور بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی و جریان استکباری سعی می‌کنند تا با ایجاد جریان‌های تکفیری خون مردم جهان را ریخته و خانه‌های آنان را بر سرشان خراب کنند و همه تلاش آنان این است که بر جهان، سلطه پیدا کرده و بر مردم جوامع ظلم کنند که برای رسیدن به این اهداف شوم خود نیز از ابزارهای مختلف رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای استفاده و بهره برداری می‌کنند.

وی با اشاره به اهانت دشمنان به مقدسات اسلامی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران در تلاش هستند تا به وسیله اهانت به مقدسات اسلامی و توهین به قرآن کریم با نظام مقدس ایران اسلامی مقابله کنند و هدف آنان تلاش برای جلوگیری از غلبه صالحین و مومنان بر کفار و مستکبران است.

آیت الله رئیسی با بیان این که اسلام برای مساجد کارکردهای مختلفی قائل است خاطرنشان کرد: کارکرد مسجد علاوه بر اینکه محل عبادت است به عنوان اجتماع مسلمانان و گردهمایی آنان- که دشمن و مسائل مشترک دارند- محل کادرسازی و تربیت انسان‌های مومن و انقلابی است؛ مساجد کارکردهای متنوع اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز دارند.

وی افزود: پایگاه‌های بسیج مستقر در مساجد، ائمه جماعات و فعالان فرهنگی در مساجد، هسته مقاومت تشکیل داده‌اند که هسته مقاومت فرهنگی است و هسته مقاومت کارکرد هسته مقاومت سیاسی است و اکثر شهدای ما در دفاع مقدس و دفاع از حرم، مسجدی و هیئتی بودند؛ بنابراین هسته مقاومت در مساجد کارکردهای مختلفی دارد و باید مساجد مورد توجه قرار گیرند.

رئیس جمهور جایگاه مساجد را جایگاه امید آفرینی و بسیار مهم عنوان کرد و بیان داشت: مسجد از جایگاه امید آفرینی و روشنگری برخوردار است تا دل‌ها را به همدیگر نزدیک کرده و مسائل مختلف اجتماعی را حل و فصل کند؛ چنانکه جایگاه مسجد در دوران دفاع مقدس جایگاه روشنگری بود و همه فعالیت‌های رزمندگان و مردم در مسجد و به مسجد ختم می شد.

شهید صدرزاده‌ها روشنفکران واقعی جامعه ما هستند

روشنفکران واقعی صدرزاده‌ها هستند

آیت الله رئیسی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای الگو قرار دادن چهره‌هایی همچون شهید صدرزاده‌ها اظهار داشت: امروزه باید نسل جوان ما با این چهره‌ها آشنا شوند؛ چهره‌ها کسانی نیستند که ما را به غرب و به سمت قدرت‌های سلطه‌گر گرایش می‌دهند؛ بلکه چهره کسی است که انسان را به سمت و سوی خدا دعوت کرده و ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان را به ما می‌آموزد.

وی افزود: روشنفکران واقعی صدرزاده‌ها هستند؛ نه آنان که مردم را به غرب و فرهنگ غربی تشویق و ترغیب می‌کنند و باید از این افراد و تفکرات آنان دوری کرد و چهره‌هایی همچون شهید صدرزاده‌ها را الگوی خود قرار داد و باید هیئت‌ها و مساجد ما مرکز امید آفرینی در جامعه باشند و لازم است فعالان در این عرصه‌ها تلاش و کوشش لازم را داشته باشند و مساجد و هیئات کشور پشتوانه امنیت ملی کشور هستند.

رئیس جمهور در ادامه این مراسم به جنگ ترکیبی دشمنان با انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در حال جنگ ترکیبی با انقلاب ملت ایران بوده و در صدد ایجاد یاس و ناامیدی در میان جامعه اسلامی هستند و راهبرد ما و ملت ایران اسلامی، راهبردی است که رهبری فرمودند که همان زنده نگه داشتن ایمان و امید در جامعه است و باید همه دولتمردان در مسئولیت‌های خود این راهبرد را در نظر داشته باشند.

آیت الله رئیسی تجلیل از شهدا و خانواده‌های آنان را وظیفه همه مردم ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: عمل به وصیت شهدا بهترین تجلیل از آنان و خانواده‌های شهدا است و از جمله پیام‌های شهید صدرزاده ها به ما عبودیت پروردگار، اطاعت از ولایت فقیه، ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار، مقابله با فقر و تبعیض و زیست عففانه است.

ارسال نظرات