۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۴۰۳۷۵
آیت الله کریمی جهرمی:

خانواده از ارکان مهم در سلامت معنوی جامعه است

خانواده از ارکان مهم در سلامت معنوی جامعه است
آیت الله کریمی جهرمی ضمن تبیین راز موفقیت در امر تعلیم و تربیت، رکن خانواده را از ارکان مهم در سلامت معنوی جامعه برشمرد و تصریح کرد: چنانچه محیط خانواده سالم نباشد، جامعه سالم به وجود نخواهد آمد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کریمی جهرمی در دیدار دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش و اعضای قطب‌های کشوری به تبیین راز موفقیت در امر تعلیم و تربیت پرداخت و رکن خانواده را از ارکان مهم در سلامت معنوی جامعه برشمرد.

وی در قسمتی از بیانات خود، تربیت نسل آینده جامعه اسلامی را مهمترین رسالت فرهنگیان عزیز دانست و گفت: برای اینکه بتوانید در جامعه اسلامی و در دنیا، تحوّل عمیق و محسوس پدید آورید و از مرزهای کشور فراتر بروید تا بتوانید در عموم طبقات و اقشار جوامع اسلامی و غیراسلامی تأثیر بگذارید، باید توجه و اهتمام جدّی داشته باشید که چگونه فرزندان و نسل آتیه را پرورش بدهید تا بتوانند عهده‌دار این کار مهم گردند.

آیت الله کریمی جهرمی در ادامه توصیه‌های خود، کشور را امانت الهی در دست مسؤولان امر دانست و افزود: این کشور امانتی است که خداوند متعال به ما سپرده است. اکنون باید از خود بپرسیم که آیا توانسته‌ایم فرزندان آن را مطابق فرهنگ اصیل اسلام و انقلاب تربیت کنیم تا بتوانند در آینده، امور کشور را به خوبی تدبیر کنند؟!

آیت الله کریمی جهرمی در بخش دیگری از بیانات خود، خانواده را رکن اصلی ارکان تعلیم و تربیت دانست و بیان کرد: از مهمترین مباحث در جامعه اسلامی که ابعاد گسترده‌ای از مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را شامل می‌شود خانواده است که در راه انقلاب فرهنگی، مراعات آن و هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب لازم دارد. چنانچه محیط خانواده سالم نباشد، جامعه سالم به وجود نخواهد آمد. بنا بر دستور آیه شریفه، انسان باید امر به معروف و نهی از منکر را از خودش و خانواده‌اش آغاز کند: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَه» البته کار بزرگ تعلیم و تربیت ظرایفی دارد که باید روی آن فکر کرد؛ مطالعه نمود و اندیشید.

وی در پایان این دیدار، با اشاره به راز و رمز اصلی موفقیت در امر تعلیم و تربیت ابراز کرد: هر کجا که کار برای خداوند باشد، ذات الهی یار انسان خواهد شد و کار به موفقیت و پیروزی خواهد رسید؛ ولی اخلاص در کار نباشد، سرانجام پرده‌ها کنار خواهد رفت و انسان می‌بیند که هیچ توشه‌ای نیندوخته است. امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق بدهد که هدف اصلی از این رفت و آمدها و گفتن و شنیدن‌ها، ذات لایزال او باشد که رمز موفقیت هر انسانی، همین نکته مهم و اساسی است.

ارسال نظرات