۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۴۰۴۲۳

در سفر رئیس جمهور به قم چه گذشت

در سفر رئیس جمهور به قم چه گذشت
آیت‌الله رئیسی به همراه هیأتی به شهر مقدس قم سفر و پس از زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران اسلامی صبح امروز به همراه هیأتی به شهر مقدس قم سفر و پس از زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور در بدو ورود در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از سوی مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت.

‌‌رئیس جمهور در نخستین برنامه خود در سفر به استان قم، بعد از زیارت حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها به دیدار حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید رفت و گزارشی از آخرین وضعیت کشور در حوزه بین‌الملل، اقتصاد، عمران، سیاسی و ... ارائه کرد.

تمام سعی دشمن ناامید کردن ملت است‌/ در جریان تلاش‌ شبانه روزی دولت هستیم

در سفر رئیس جمهور به قم چه گذشت

حضرت آیت‌الله نوری همدانی نیز ضمن تقدیر از زحمات دولت اظهار کرد: از شما درخواست داریم که توجه بیشتری به وضع معیشت مردم شود به ویژه موضوع ارزش پول ملی که نیازمند پیگیری ویژه است.

وی ریشه کن کردن فقر، جهل و تبعیض را از وظایف مسئولان دانست و گفت: ما در جریان تلاش‌ شبانه روزی شما هستیم؛ مسافرت به استان‌ها و دیدار از نزدیک با مردم و گوش کردن مشکلات آنها از مزایای دولت است‌ که باید ادامه‌ پیدا کند و در این مدت هم خدماتی صورت گرفته است و جای تقدیر دارد.

تعداد بازدید : 1

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: اقدامات قابل تقدیر است اما باید توجه داشت که طبق سفارش حضرت امیرالمؤمنین(ع) اصل رضایت مردم است؛ اکنون مشکلات معیشتی مردم را آزار می‌دهد که دولت باید این موضوع را حل کند.

وی کاهش‌ ارزش پول‌ ملی را نگران کننده دانست و عنوان کرد: با وجود همه مشکلات نباید نسبت به اقدامات انجام شده و دستاوردها سیاه‌نمایی و مردم را از انقلاب ناامید کرد، امروز دشمنان ما تمام سعی شان نا امید کردن ملت است‌.

در سفر رئیس جمهور به قم چه گذشت

قدردانی از خدمات و زحمات دولت/ لزوم صیانت از ارزش‌های دینی در جامعه

آیت‌الله رئیسی در ادامه دیدارهایش با مراجع تقلید در قم ‌با حضرت آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت‌الله سبحانی، ضمن تقدیر از خدمات و زحمات دولت و تشکر از اهتمام ویژه رئیس جمهور نسبت به مسائل فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب، بر ضرورت صیانت از ارزش‌های دینی در بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه ادارات و مراکز و موسسات دولتی تاکید کرد.

تعداد بازدید : 1

کنترل تورم و ثبات بازار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه بخش خصوصی در فعالیتهای اقتصادی از دیگر توصیه‌های حضرت آیت‌الله سبحانی به رئیس جمهور بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز در این دیدار دلسوزی برای مردم، دغدغه‌مندی نسبت به ارزش‌های دینی و انذار دادن مسئولان نسبت به مسائل اعتقادی و معیشت مردم را از جمله ویژگی‌های برجسته این مرجع عالیقدر برشمرد و اظهار داشت: تلاش دولت در دو سال گذشته همواره اهتمام داشتن به دغدغه‌های علما و مراجع گرانقدر تقلید بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای توقف روند رو به رشد کشور با طراحی جنگ ترکیبی شامل شبیخون فرهنگی، مانع تراشی در مسیر تولید کشور، جلوگیری از صادرات کالا و ورود منابع ارزی به کشور گفت: بنای دولت حل مسائل کشور و مشکلات مردم به‌رغم همه این دشمنی‌هاست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت هرگز معیشت مردم را به اخم و لبخند دیگران گره نزده و نخواهد زد، تصریح کرد: رشد اقتصادی 4 درصدی، رشد 6 درصدی تولید و رکوردشکنی تجارت خارجی 53 میلیارد دلاری با توسعه روابط با کشورهای منطقه از جمله اقدامات دولت در مسیر پیشرفت کشور بوده است.

وی پوشش بیمه‌ای رایگان دهک‌های پایین جامعه، رایگان شدن هزینه آب و برق مصرفی اقشار ضعیف و همچنین طرح دولت برای تثبیت قدرت خرید یارانه دریافتی دهک‌های پایین جامعه را از جمله اقدامات دولت برای حمایت از اقشار ضعیف دانست و افزود: تحقق رشد چشمگیر تولید و صادرات کشور در آینده نزدیک وضعیت را بهتر خواهد کرد.

رئیس جمهور شاخص‌های اقتصادی مثبت و روند کاهشی تورم را موید تحقق این اهداف دانست.

در سفر رئیس جمهور به قم چه گذشت

مردم با وجود تمام مشکلات اقتصادی پایبند به دین و اصل نظام هستند

رئیس جمهور در ادامه سفر خود به شهر مقدس قم با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی توصیه هایی مهم خطاب به رییس جمهور و دولت سیزدهم به منظور حل مشکلات ارائه کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم و صفر، ایجاد امید در جامعه را سبب پیشرفت دانسته و خطاب به رئیس جمهور گفت: اینکه شما در تمام مسائل، با امید و اتکال به خداوند صحبت می کنید، نکتۀ ارزنده ای است.

وی تورم و معیشت را از دغدغه های اصلی مردم بیان کرد و افزود: مردم می خواهند آثار فعالیت های دولت را در سفره شان ببینند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی قیمت های ناپایدار کالاها، وابستگی به دلار و بی انصافی برخی از کسبه را از جمله عوامل گرانی برشمرد و تأکید کرد: باید وابستگی قیمت ها به دلار را از بین برد و هر چه اتکاء به دلار کمتر شود، آثار آن بر سفره مردم نمایان و سبب رضایت می شود.

تعداد بازدید : 1

این مرجع تقلید به مشکل مسکن اشاره کرد و افزود: مسألۀ قیمت مسکن و اجاره بهای آن به مشکل بغرنجی تبدیل شده و افزایش چند برابری پیدا کرده است که دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد. دولت باید به وعده ای که در زمینۀ ساخت مسکن داده، عمل کند که اگر این وعده ها به سرانجام برسد، بسیاری از مشکلات حوزۀ مسکن حل خواهد شد.

سخنرانی در جمکران

آیت الله رئیسی در ادامه سفر به قم با حضور در مسجد مقدس جمکران در «اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد» و «پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» حضور پیدا کرده و سخنرانی کرد.

آیت الله رئیسی با بیان این که اسلام برای مساجد کارکردهای مختلفی قائل است خاطرنشان کرد: کارکرد مسجد علاوه بر اینکه محل عبادت است به عنوان اجتماع مسلمانان و گردهمایی آنان- که دشمن و مسائل مشترک دارند- محل کادرسازی و تربیت انسان‌های مومن و انقلابی است؛ مساجد کارکردهای متنوع اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز دارند.

وی افزود: پایگاه‌های بسیج مستقر در مساجد، ائمه جماعات و فعالان فرهنگی در مساجد، هسته مقاومت تشکیل داده‌اند که هسته مقاومت فرهنگی است و هسته مقاومت کارکرد هسته مقاومت سیاسی است و اکثر شهدای ما در دفاع مقدس و دفاع از حرم، مسجدی و هیئتی بودند؛ بنابراین هسته مقاومت در مساجد کارکردهای مختلفی دارد و باید مساجد مورد توجه قرار گیرند.

رئیس جمهور جایگاه مساجد را جایگاه امید آفرینی و بسیار مهم عنوان کرد و بیان داشت: مسجد از جایگاه امید آفرینی و روشنگری برخوردار است تا دل‌ها را به همدیگر نزدیک کرده و مسائل مختلف اجتماعی را حل و فصل کند؛ چنانکه جایگاه مسجد در دوران دفاع مقدس جایگاه روشنگری بود و همه فعالیت‌های رزمندگان و مردم در مسجد و به مسجد ختم می شد.

شهید صدرزاده‌ها روشنفکران واقعی جامعه ما هستند

روشنفکران واقعی صدرزاده‌ها هستند

آیت الله رئیسی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای الگو قرار دادن چهره‌هایی همچون شهید صدرزاده‌ها اظهار داشت: امروزه باید نسل جوان ما با این چهره‌ها آشنا شوند؛ چهره‌ها کسانی نیستند که ما را به غرب و به سمت قدرت‌های سلطه‌گر گرایش می‌دهند؛ بلکه چهره کسی است که انسان را به سمت و سوی خدا دعوت کرده و ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان را به ما می‌آموزد.

وی افزود: روشنفکران واقعی صدرزاده‌ها هستند؛ نه آنان که مردم را به غرب و فرهنگ غربی تشویق و ترغیب می‌کنند و باید از این افراد و تفکرات آنان دوری کرد و چهره‌هایی همچون شهید صدرزاده‌ها را الگوی خود قرار داد و باید هیئت‌ها و مساجد ما مرکز امید آفرینی در جامعه باشند و لازم است فعالان در این عرصه‌ها تلاش و کوشش لازم را داشته باشند و مساجد و هیئات کشور پشتوانه امنیت ملی کشور هستند.

رئیس جمهور در ادامه این مراسم به جنگ ترکیبی دشمنان با انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در حال جنگ ترکیبی با انقلاب ملت ایران بوده و در صدد ایجاد یاس و ناامیدی در میان جامعه اسلامی هستند و راهبرد ما و ملت ایران اسلامی، راهبردی است که رهبری فرمودند که همان زنده نگه داشتن ایمان و امید در جامعه است و باید همه دولتمردان در مسئولیت‌های خود این راهبرد را در نظر داشته باشند.

گفتنی است رئیس جمهور در این مراسم از تقریظ مقام معظم رهبری بر ۲ کتاب با موضوع شهید والامقام مدافع حرم مصطفی صدرزاده که با حضور حدود ۳۰۰۰ نفر از خادمین و دست‌اندرکاران مساجد نمونه سراسر کشور و مسئولین کشوری و لشکری برگزار شد، رونمایی کرد.

در سفر رئیس جمهور به قم چه گذشت

آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه های سفر خود به قم، ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، علما و شخصیت‌های حوزوی که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، رفع مشکلات فرهنگی را مأموریت دولت دانست و اظهار کرد: از همه ظرفیت‌های مختلف به ویژه دستگاه‌ها و ساز و کارهای موجود برای رفع مشکلات فرهنگی استفاده خواهیم کرد.

وی وضعیت امروز کشور را نتیجه برخی ولنگاری‌ها دانست و گفت: اگرچه که اولویت دولت اقتصادی است اما از فرهنگ هم غافل نمی‌شویم و برخی از امور که کم‌توجهی و بی‌توجهی شده بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه حجاب در اولویت دولت است، گفت: فاصله‌ها میان مشی مجریان با مبانی مورد انتظار مردم، شهدا و رهبری ایجاد شده بود و حساسیتی که انتظار می‌رفت نبود، با هجوم رسانه‌های دشمن به مسائلی همانند حجاب وضعیت خاص شد و فضاسازی به سمتی رفت که نیروهای حزب‌الهی هم نمی‌توانستند نسبت به منکرات تذکر دهند.

آیت الله رئیسی گفت: در مسائل اقتصادی روزی که کشور را تحویل گرفتیم وضعیت تورم و گرانی نامناسب بود، کشور ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت که راهکارهای جبران این کسری چاپ پول یا افزایش تولید بود که ما به دنبال افزایش تولید رفتیم.

اعضای جامعه مدرسین نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات و خدمات دولت سیزدهم بر لزوم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تأکید کرده و نکاتی را به رئیس جمهور بیان کردند.

از نکات برجسته دیدارهای امروز رئیس جمهور با بزرگان قم قدردانی، اعتماد و حمایت مراجع تقلید و علما از تلاش های شبانه روزی رئیس جمهور و دولت سیزدهم برای حل مشکلات و در کنار آن تذکرات مشفقانه و خیرخواهانه نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشتی که دغدغه جدی این روزهای مردم محسوب می شود، بود. امید است دولت مردمی و انقلابی با نصب العین قرار دادن توصیه های مراجع عظام تقلید همه توان خود را در سال رشد تولید و مهار تورم برای حل مشکلات مردم به کار گیرد. 

ارسال نظرات