۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۴۰۴۹۳
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان:

غفلت از امر به معروف و نهی از منکر سبب رواج آسیب ها در جامعه می شود

غفلت از امر به معروف و نهی از منکر سبب رواج آسیب ها در جامعه می شود
حجت الاسلام مهدوی نیا بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت ها در زمینه احیای امربه معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: غفلت از این دو فریضه واجب سبب رواج آسیب ها در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، ظهر امروز، در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه کارکنان شاغل در ادارات، سازمان ها، نهادها و بانک ها گفت: امربه معروف و نهی از منکر ریشه در اندیشه و فطرت بشری دارد،  افزود: فطرت انسان دعوت به خیر و از بدی ها دوری می کند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: اینکه در قرآن آمده است امربه معروف و نهی از منکر وظیفه تمام مومنان و مومنات است، در عمل به امربه معروف و نهی از منکر بین زنان و مردان تفاوتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر امربه معروف و نهی از منکر نکنیم آسیب ها و آفت ها جامعه را در بر می گیرد و هر وجدان سالمی این را تایید می کند که ما نسبت به همدیگر مسئول هستیم و این نشان می دهد که امربه معروف و نهی از منکر ریشه در عقل بشری دارد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان تاکید کرد: امربه معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی است و باید تبدیل به باور و فرهنگ عمومی شود.

وی عنوان داشت: دستگاه های حاکمیتی باید بصیرت و آگاهی آنها نسبت به این دو فریضتین الهی بیشتر باشد و دعوت به خیر کنند و باید وحدت و قدرت بیشتری نسبت به معروفات و کاهش منکرات در ادارات داشته باشیم.

حجت الاسلام مهدوی نیا تأکید کرد: فرهنگ سازی فریضتین امربه معروف و نهی از منکر نباید در شورای امربه معروف و نهی از منکر محدود باشد، گفت: برای گسترش معروفات و کاهش منکرات شورای امربه معروف هر اداره باید شورای قوی باشد.

وی یادآور شد: مساله حجاب یک مصداق از امربه معروف و نهی از منکر است، معروفات اداری، تجاری، خانوادگی و منکرات مختلف دیگر وجود دارد که نباید نسبت به آنها بی تفاوت باشیم./9451/ 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات