۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۴۰۶۰۷
آیت الله کریمی جهرمی:

ترویج اخلاق حسینی نیاز اصلی همه جوامع است

ترویج اخلاق حسینی نیاز اصلی همه جوامع است
آیت الله کریمی جهرمی با بیان اینکه ترویج اخلاق حسینی نیاز اصلی همه جوامع است، تصریح کرد: اگر امر به ایثار، تقوا و پرهیزکاری و احترام به مؤمن و حفظ حرمت افراد می‌کنیم، ابتدا از خود شروع کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کریمی جهرمی در دیدار جمعی از مسئولان مؤسسه وارث الانبیا وابسته به عتبه مقدسه حسینی(ع) با تجلیل از خدمات علمی مؤسسه وارث الانبیا در ابعاد گوناگون، وسعت این اقدامات را نشان دهنده توجه و عنایات حضرت سیدالشهدا به این مجموعه دانست.

وی با برشمردن ابعاد مختلف شخصیت امام حسين و نهضت عاشورا، ابراز کرد: از مهمترین ابعاد قابل توجه، بحث اخلاق حسینی(ع) است؛ چه اخلاقیات قبل عاشورا و چه بعد آن مخصوصا در آن چند روز که آن واقعه عظیم اتفاق افتاد، مشحون است از فضایل انسانی و ملکات اخلاقی که همه ی آن برای جوامع امروز درس آموز است.

آیت الله کریمی جهرمی افزود: داستان علی بن طعان محاربی را ببینید‌، اوج اخلاق مداری حتی با دشمنان در آن آشکار است. چطور می‌شود که یک انسان با دشمن خود، نهایت انسانیت را پیش می‌گیرد تا آنجا که سبب می‌شود وجدان او بیدار و متنبّه شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت علی اکبر(ع)، ایثار امام حسين(ع) در اذن رفتن به میدان برای ایشان را با وجود اصحاب و یاران، ایثار و فداکاری درس‌آموزی شمرد و گفت: اینها برای همه ما درس است که اگر مطلبی می‌گوییم و مردم را به سمت خوبی و نیکی دعوت می‌کنیم خود ما پیش‌قدم در آن باشیم و از خود و خانواده خود آغاز کنیم. اگر امر به ایثار، تقوی و پرهیزکاری و احترام به مؤمن و حفظ حرمت افراد می‌کنیم، ابتدا از خود شروع کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به وصیت امام حسين(ع) به فرزند بزرگوارشان امام سجاد(ع) اظهار کرد: انسان واقعاً از این کلمات گهربار متحیّر می‌ماند اِيّاكَ وَ ظُلْمَ مَنْ لا يَجِدُ عَلَيْكَ نٰاصِراً اِلّا الله. پیروی از مکتب اباعبدالله یعنی اینکه مبادا در جامعه اسلامی طوری شود که صاحبان مقام و ثروت را باارزش بدانند و افرادی که مقامی دارا نیستند را به نگاه کوچکی و حقارت ببینند، این درس هاست که باید در غالب کتاب ها و نشست ها به آن پرداخت تا جامعه به مسیر حق بازگردد.

وی در پایان این دیدار، انتساب این بنیاد علمی به آستان مقدس حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام را توفیقی بزرگ و موجب سنگین‌تر شدن مسئولیت دانست و گفت: وجود عالم با فضیلت و خدومی همچون جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ عبدالمهدی کربلایی در راس این موسسه باعث مسرت و اطمینان قلب است و امیدوارم با تدبیر ایشان اقدامات علمی ایجاد شده در آستان مقدس حسینی بیش از قبل منشا خدمات به جوامع باشد.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام هاشمی تنکابنی ضمن ابلاغ سلام حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت عتبه مقدسه حسینی به معظم له گزارشی از فعالیت های انجام شده در این موسسه را ارائه کرد.

ارسال نظرات