۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۴۰۶۳۴
آیت الله سعیدی:

دولت سیزدهم جهان را محدود به آمریکا و غرب نمی داند

دولت سیزدهم جهان را محدود به آمریکا و غرب نمی داند
امام جمعه قم ایران اسلامی را الگو و تکیه گاه سایر ملل مبارز با رژیم صهیونیستی و آمریکا برشمرد و حضور ایران در بریکس را نشانه نقش بی بدیل ایران در هندسه اقتصادی جهان دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر مقدس قم در نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی قم برگزار شد با سفارش به تقوای الهی ابراز کرد: وقتی تقوا وجود داشت بنابر آیات الهی در قرآن کریم هدایت الهی در اختیار ما خواهد بود و برای اینکه قرآن این کلام الهی را خوب متوجه و فهم کنیم و درست به آن عمل شود باید تقوای الهی را رعایت نماییم.

امام جمعه قم با استناد به آیه 72سوره توبه اظهار داشت: انسان تا لحظه مرگ در دنیا مکلف به تکالیفی است و تا زمانی که نفس می کشد و اختیار از کف بیرون نداده، در حال تغییر و تحول و دگرگونی است و این حرکت درونی تا لحظه مرگ همراه انسان می باشد اما بعد از مرگ چون امکان توبه نیست تغییر و تحول هم وجود ندارد بنابراین برهمین اساس تا گسست عمل نرسیده باید توبه و تقوای الهی را رعایت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان کرد: ترس از منظر امام مجتبی (ع) فریادکشیدن در برابر خودی و ضعیف و سرخورده بودن در برابر دشمنان است.

آیت الله سعیدی آغاز هفته دولت را گرامی داشت و اشاره ای به روز جهانی مسجد کرد و گفت: رئیس جمهور در این روز به قم تشریف آورد و از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب زندگانی شهید مصطفی صدر زاده رونمایی کرد، به راستی مصطفی صدر زاده را می توان به عنوان یک جوان مومن خدامحور دانست که در راه شهادت مردانه زندگی کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه روح خروشان اربعین در برابر تلاش دین زدایی دشمن قرار دارد، اظهار کرد: مسولیت همه در این راهپیمایی با الهام از شهدای عاشورا احیاء نام و راه شهدا می باشد و این همان راه شهدای کربلا و زینب کبری (س) است.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به پیوستن ایران به اجلاسیه «بریکس» یادآور شد: دعوت ایران به این اجلاسیه به معنای نقش بی نظیر ایران در هندسه قدرت های جدید اقتصادی بین المللی است و دولت مردمی با معطل نماندن در برجام و همکاری با کشورهای همسایه و جهانی پیشرفت های قابل توجهی را برای کشور و نظام به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم جهان را محدود در آمریکا و غرب نمی داند، خاطرنشان کرد: ایران در بخش انرژی، ساختمان سازی و فعالیت های دانش بنیان می تواند نقش آفرینی کند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه قدرت به سخت افزار نیست بلکه وابسته به ایمان و کار جهادی برای خداوند می باشد، ابراز کرد: ایمان به خدا و کار جهادی رمز پیروزی شما مردم و شکست دشمن جاهل مغرور است و رژیم مفلوک و بحران زده صهیونیستی هم دیگر احساس قدرت گذشته خود را ندارد.

وی ادامه داد: هر دولت و مردمی که به آمریکا تکیه کرده، فرو پاشیده است و هر کشوری مثل عراق، سوریه و یمن به کشور امام زمان یعنی ایران روی آورده، ماندگار و پیروز شده است.

امام جمعه قم افزود: هر کس می خواهد علیه ظلم مبارزه کند به کشور ما نگاه می کند و همسایگان ما به ایران روی آورده اند و متوجه شده اند اگر همه جهان متحد شوند نمی توانند جمهوری اسلامی ایران را از نقشه سیاسی جهان ذره ای منحرف کنند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه ایران اسلامی قدرتمند تر از همیشه است، اظهار داشت: دشمنان خارجی و منافقین کوردل و منحرفین از خط ولایت بدانند که از ابتدا نتوانسته اند علی رغم همه ترورها و اشوبها خللی در راه قدرت نظام اسلامی به وجود بیاورند و از این به بعد هم نمی توانند هیچ غلطی بکنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما ملت اربعین و ملت امام حسینیم و با این نیت و ملیت و با عنایات خاص امام زمان، صهیونیسم جنایکار را به زباله دان خواهیم انداخت و پرچم ناب اسلام را در جهان به اهتزاز در خواهیم آورد.

ارسال نظرات