۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۳۸۵۱۴
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

لزوم تبلیغ و جهاد تبیین در مقابل جنگ شناختی دشمن

لزوم تبلیغ و جهاد تبیین در مقابل جنگ شناختی دشمن
امام جمعه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب، تبلیغ و جهاد تبیین را موضعی محکم در مقابل جنگ شناختی دشمن توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه 30 تیرماه که در مصلای قدس قم برگزار شد، در خطبه اول در ادامه مباحث تفسیر خود در خصوص منافقین در قرآن سخن گفت و آیاتی از قرآن را نیز برای توضیح سخنان خود قرائت کرد.

وی با قرائت آیه «يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ مَا قَالُوا وَلَقَدْ قَالُوا كَلِمَةَ الْكُفْرِ وَكَفَرُوا بَعْدَ إِسْلَامِهِمْ وَهَمُّوا بِمَا لَمْ يَنَالُوا ۚ» اظهار داشت: منافقان سخنی کفرآمیز گفته اند و می خواهند با قسم دروغ انکار کنند اما با اظهار کلمه کفر از اسلام ظاهری خارج و مرتد شدند؛ منافقین برای ترور شخص پیامبر نقشه کشیدند و برای تحقق نقشه شوم خود گام هایی نیز برداشتند.

وی ادامه داد: منافقین تصمیم گرفتند کاری انجام دهند و نتوانستند احتمالا آیه به توطئه ترور پیامبر در جنگ تبوک اشاره دارد یا اینکه به طور کل به همه توطئه های پیامبر اشاره دارد؛ منافق ایمان ثابتی ندارد و برای انکار کفر خود نیز حاضر است قسم بخورد.

تولیت آستان حضرت معصومه در خطبه دوم با اشاره به نهضت عاشورا حضرت زینب را الگویی برجسته از زن تراز اسلام ناب محمدی دانست و تأکید کرد: حضور یک زن در مؤثرترین و ماندگارترین حادثه تاریخ عظمت این فرد را نشان می دهد؛ به گمان دشمنان اسلام حادثه نظامی کربلا با شهادت ابی عبدالله و اسارت خاندان اهل بیت به پایان رسید و آن ها پیروز شدند اما چیزی که سبب شد این شکست جریان حق تبدیل به یک پیروزی قاطع شود تلاش حضرت زینب و امام سجاد بود.

وی نقش حضرت زینب در ابلاغ پیام کربلا و ماندگاری آن را بی بدیل معرفی کرد و ادامه داد: از نظر اسلام ناب زن در حاشیه تاریخ نبوده بلکه در متن حوادث مهم تاریخی است و حضرت زینب با تلاش های خود کاری کرد که دشمنان که سرمست از پیروزی بودند، تحقیر، ذلیل و خار شوند.

آیت الله سعیدی اشاره ای به خطبه کوفه حضرت زینب داشت و گفت: این دختر خاندان رسول در سنگر عفاف و حجاب بر سر مردم کوفه فریاد زد: «ای کسانی که تظاهر کردید پیرو اهل بیت هستید اما خدعه کردید» و غوغایی در کوفه و شام ایجاد کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب اظهار داشت: سخنان رهبری در خصوص تبلیغ بسیار حیاتی بود و هیچکس حق ندارد آن را تحریف کند؛ دشمن جنگ شناختی راه انداخته که تبلیغ و جهاد تبیین می تواند دفاع محکمی در این جنگ باشد و اگر از کبائر قبح زدایی شود همه مسؤول هستیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به اولین نماز جمعه تهران که به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد، افزود: نمازهای جمعه در هر جایی از نقاط کشور بخشی از کار دستگاه رهبری کشور را انجام می دهند و مردم و دستگاه ها را از اشتباهات دور نگه داشته و دشمنان را از نفوذ مأیوس می کنند و منافقین هم از این کارکرد خطبای جمعه به خشم آمدند و تعدادی از این ائمه جمعه را ترور کردند.

وی با اشاره به مواضع روسیه در خصوص تمامیت ارضی جمهوری اسلامی، ابراز کرد: جمهوری اسلامی بر سر سرزمین خود با هیچکس تعارف ندارد؛ روسیه نباید به دام اذناب آمریکا بیافتد؛ جمهوری اسلامی نشان داده کاملا مستقل است و ارتباط خود را با همه کشورها براساس احترام متقابل حفظ کرده است و انتظار دارد دولت ها و کشور های دیگر نیز احترام بگذارند.

آیت الله سعیدی با اشاره به قرآن سوزی در سوئد اظهار داشت: دولت صهیونیست دوست سوئد بار دیگر اجازه هتک حرمت قرآن را داده است که لازم است مؤمنین در راهپیمایی محکومیت شرکت کرده و فریاد انزجار از این حرکت را به گوش دشمنان اسلام برسانند.

ارسال نظرات