۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۳۸۰۳۵
آیت الله سعیدی:

دیپلماسی فعال دولت و توجه به کشورهای آفریقایی دستاوردهای مهمی برای ایران دارد

دیپلماسی فعال دولت و توجه به کشورهای آفریقایی دستاوردهای مهمی برای ایران دارد
امام جمعه قم تصریح کرد: دیپلماسی دولت سیزدهم و حضور رئیس جمهور در کشورهای آفریقایی دستاوردهای مهمی برای ایران دارد که امیدواریم در سفره مردم هم به چشم بیاید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز که در مصلی قدس برگزار شد، با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: درجه تقوا با درجات قرب انسان به سوی خدا و کرامت انسان نسبت مستقیم دارد هرچه انسان باتقواتر باشد به خدا نزدیک تر و ارزش بیشتری را کسب می کند.

وی با اشاره به واقعه مباهله ابراز کرد: کسانی را که پیامبر برای مباهله آوردند مستجاب الدعوه بودند و اجرای آن نیز به دستور خداوند بود، مسیحیان نجران چون ترکیب صحنه را مشاهده کردند، متوجه این موضوع مهم شدند که اگر تن به مباهله بدهند احدی از مسیحیان حاضر در صحنه زنده نخواهند ماند و نهایتاً کوتاه آمده و محکوم به جزیه شدند.

امام جمعه قم با بیان اینکه کشورهای آفریقایی سود آوری فراوانی برای ایران دارند، اظهار کرد: دیپلماسی دولت سیزدهم و حضور رئیس جمهور در کشورهای آفریقایی دستاوردهای مهمی برای ایران دارد که امیدواریم در سفره مردم هم به چشم بیاید.

آیت الله سعیدی با تبیین حادثه کربلا عنوان کرد: حادثه کربلا اگر چه کوتاه ترین جنگ بود اما از نظر امتداد طولانی ترین جبهه حق در مقابل باطل در طول تاریخ است که خون سرخ کربلا در طول تاریخ در جان شهدا و دلاوران در حال جوشش است.

وی با اشاره به دیدار حوزویان با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیاز کشور را تبلیغ محققانه و به روز  عنوان کردند و چون ایمان مردم، پایه حفظ انقلاب و نظام اسلامی است از این رو تبلیغ در راستای حفظ دین لازم و امری ضروری است که باید با ابزار سنتی و مدرن ادامه پیدا کند.

امام جمعه قم با گرامیداشت هفته امر به معروف ابراز داشت: بدون تردید هر نهضتی در جهت حفظ مسیر خود به سوی اهداف از پیش تعیین شده نیازمند اصلاح مستمر با شیوه های روشمند در آستانه آسیب پذیری است که امر به معروف و نهی از منکر مهمترین راهبرد آسیب شناسی در جهت صیانت از نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه از مردم به جهت برنامه حجاب و عفاف تشکر می کنم که پیام مهمی را به مروجان فساد نشان دادند، بیان کرد: رضا شاه ملعون در دوران حکومت خود به دنبال دین زدایی و اسلام زدایی بود و او برای رسیدن به اهداف و مشق دشمنان برنامه کاری خود را از راه مبارزه با حجاب آغاز کرد، در آشوب های اخیر هم راه همان ملعون را دنبال کردند تا با بهانه واهی حجاب زدایی کنند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: از سران قوا انتظار داریم با تدبیر و روش حکیمانه و تنظیم قانون از ابتذال در جامعه جلوگیری کنند و با مروجین و انسان های لجوج این موضوع به شدت برخورد شود.

ارسال نظرات