۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۳۴۰۲۵
آیت الله اعرافی:

امروز دیگر از اقتدار مستکبران در منطقه خبری نیست

امروز دیگر از اقتدار مستکبران در منطقه خبری نیست
امام جمعه قم با تاکید بر اینکه امروز دیگر از اقتدار کشورهای مستکبر در منطقه خبری نیست تصریح کرد: پایگاه های آمریکا و اسرائیل در منطقه در خطر هستند و رژیم صهیونیستی از درون دچار وحشت شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ اردیبهشت که در مصلای قم اقامه شد با اشاره به لزوم رعایت قواعد و اصولی که در سنت و سیره معصومان علیهم السلام نسبت به تربیت کودکان و نوجوانان وجود داشته و تجلی پیدا کرده است اظهار داشت: این یک هنر، دانش و فن است که خانواده، نظام تعلیم و تربیت و نظام فرهنگ دینی باید آن را بیاموزند؛ چرا که ساختن شخصیت دیگران، پایه‌ریزی بنیادهای درست معنوی، روحی، اخلاقی اجتماعی، فرهنگی و آموختن آنها بدون شناخت اصول تربیت ممکن نیست.

وی در ادامه، گفت‌وگو در سطح مخاطب و متربی را یکی از اصول تربیتی در اسلام دانست و افزود: درک متربی، مخاطب و نسل نو و همدلی، همزبانی و همراهی آنان، برای پیدا کردن و باز شدن راه نفوذ و تحکیم و تعمیق ارزش های الهی در مخاطب است؛ چنانکه انبیای الهی نیز برای تغییر شخصیت ها و بالا کشیدن آنان از منجلاب و کجروی های فکری از این روش استفاده می کردند.

آیت الله اعرافی خطاب به کسانی که با کودکان و نوجوانان سر و کار داشته و نقشی در تربیت آنان دارند، بیان داشت: باید این افراد، امیال کودکان و نوجوانان را به خوبی شناخته و دنیای آنان را درک کنند و خوبی ها و بدی های آنان را شناخته و هنر سخن گفتن و تعامل با آنان را به دست آورند.

امام جمعه قم در ادامه خطاب به مربیان و روحانیون فعال در آموزش و پرورش و کودکان و نوجوانان افزود: روحانیون و مربیانی که با دانش آموزان سر و کار داشته و می خواهند با آنان سخن بگویند لازم است تا همه آثار و کتاب های درسی دانش آموزان را مرور کنند؛ زیرا باید به عالم سیر و مطالعات درسی دانش آموزان شناخت کافی داشته باشند تا کلام مربی با دانش آموزان گره لازم را خورده باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به عوامل انحراف و فریب خوردن انسان ها اظهار داشت: غفلت از مرگ از یک سو، آرزوهای دور و دراز عالم مادی از سوی دیگر و زینت دادن معصیت توسط شیطان رجیم به انسان ها، از جمله عوامل انحراف و فریب بشر است و نباید اجازه داد که شیطان حقایق را بر ما وارونه جلوه داده و نادرست نشان دهد.

امام جمعه قم در ادامه افزود: در این ایام با فتنه ها و اغتشاشات گوناگون مهندسی‌شده غرب و دشمنان انقلاب اسلامی مواجه بودیم؛ اما ملت بزرگ ایران هوشمندی بالایی را از خود نشان داد و همدلی، همبستگی، وحدت و یکپارچگی خود را به رخ دشمنان کشید.

آیت الله اعرافی با اشاره به شهادت شهید آیت الله سلیمانی ابراز کرد: در مجموع تعرض هایی که به طلاب و روحانیون در روزهای اخیر انجام شد، شهادت آیت الله سلیمانی نقطه بسیار برجسته‌ای بود و شهادت شهید سلیمانی نشان داد که روحانیت راستین، ذوب در آرمان های الهی و مدافع حریم و ارزش های دین و خادم ملت ایران است و هرگز با فشار و تهدید روحانیت آگاه، صحنه را ترک نکرده و در کنار مردم خواهند ماند و همچنان مدافع اسلام و خادم مردم خواهند بود.

وی در ادامه شهادت شهید الداغی را درس بزرگی برای جامعه و جوانان دانست و افزود: شهید الداغی نماد جوان پاک غیرتمند و مدافع ارزش های الهی است و شهادت او نشان دهنده رویش های انقلاب و زنده بودن غیرت ایمانی در جامعه جوان ما می باشد.

امام جمعه قم با اشاره به شهادت شهید شهرکی و تشییع باشکوه شهدا در استان‌ها اظهار داشت: شهادت شهید شهرکی نشان دهنده وجود نیروهای مسلح مقتدر و مظلوم حاضر در صحنه و خدمتگزار مردم است؛ تشییع باشکوه پیکرهای شهدا در شهرهای مختلف نشان دهنده هوشیاری ملت بزرگ ایران و دشمن‌شناسی هوشمندانه آنان است و علیرغم همه هجمه ها و تعرض هایی که به ارزش‌های متعالی می‌شود؛ اما مردم نشان دادند که همبستگی داشته و همیشه در صحنه حضور دارند و باید دشمنان این را بدانند که مردم همیشه در پای آرمان‌های خود خواهند ایستاد.

آیت الله اعرافی در ادامه عنوان داشت: به شهادت رسیدن آیت الله سلیمانی، شهید الداغی و شهید شهرکی در روزهای اخیر، نمونه ای از مظلومیت جریان انقلابی مجاهد و یاوران مردم است که هرکدام درس مهمی داشت و کنار همدیگر تابلویی زیبا از همبستگی انقلابی و ملی را نشان داد.

امام جمعه قم اظهار داشت: باید همه دولتمردان و مردم ایران برای اقتدار انقلاب اسلامی در همه زوایا تلاش کوشش کنند که ابعاد اقتدار عبارت است از اقتدار علمی و فناوری (که در این زمینه نیز ایران اسلامی رتبه های خوبی را رقم زده است و باید روز به روز بیشتر شود)، اقتدار در حوزه منطقه ای، سیاسی و بین المللی (که در این حوزه نیز بسیاری از معادلات مستکبران عالم تغییر کرده است) و اقتدار دفاعی و نظامی که الحمدالله امروزه در اقتدار آبرومندی قرار داریم.

وی در ادامه افزود: امروز دیگر از اقتدار کشورهای مستکبر در منطقه خبری نیست و پایگاه های آمریکا و اسرائیل در منطقه در خطر می باشند و حتی اسرائیل در داخل منطقه غصبی خود نیز روی آرامش نداشته و اکثر کشورهای پیرامون اسرائیل در مقابل آن قرار دارند و در واقع، امروز آن قدرت هسته‌ای مغرور از درون خود دچار وحشت شده است.

آیت الله اعرافی در پایان خطاب به کشورهای حوزه قفقاز اظهار داشت ایران اسلامی همسایه و دولت شما است و شما وارد خیال های باطلی شده اید که دوستان شما و حتی معاندان نیز درحال برگشت هستند و نباید این گونه فکر کنید که می توانید کاری کنید، نباید فریب خورد؛ خود را به زحمت نیانداخته و جا برای اسرائیل باز نکنید؛ ملت شما بیدارتر از شما است و نباید خود را اسیر فتنه هایی شیطانی کرده و در مسیر غلط گام بردارید.

ارسال نظرات