۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۳۳۴۸۷
امام جمعه موقت تهران:

بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی انقلاب عظیم علمی در کشور است

بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی انقلاب عظیم علمی در کشور است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به دغدغه حجاب لزوم تلاش برای درمان این بیماری اجتماعی با روش درست را یادآور شد و بزرگ‌ترین دستاورد نظام را ارتقاء توان علمی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه 8 اردیبهشت گفت: سکاندار هوشمند انقلاب اسلامی به مرجعیت علمی پافشاری می کند و بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی انقلاب عظیم علمی در کشور است و قدرت سیاسی و همبستگی ما دستاورد ارتقاء علمی است؛ جایگاه امروز محور مقاومت نیز به وسیله ارتقاء علمی در جوامع اسلامی است از این رو باید برای ارتقاء سطح دانش تلاش کرد.

وی ادامه داد: اگر وزرای محترم می خواهند برای ملت ایران خدمت کنند لازم است تصمیمات آن ها از بالاترین سطح کارشناسی و دانش برخوردار باشد؛ عمل صالح در کنار علم است که تأثیر بالایی دارد.

امام جمعه موقت تهران با تصریح بر اینکه ثبات قدم در کنار استقامت پیروزی را به همراه دارد، در آغاز خطبه دوم با گرامی داشتن شهید جانی بت اوشا از هموطنان آشوری که در روز جاری تشییع شده است او را نماد وحدت ادیان مردم ایران دانست و اظهار داشت: آیت الله سلیمانی که در مدت 17 سال نمایندگی رهبری معظم انقلاب را در استان سیستان و بلوچستان به عهده داشت و مجاهدت فراوان کرد که در نهایت با شهادت به ملاقات خداوند متعال شتافت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با گرامیداشت هفته کارگر ستون فقرات اقتصاد ملی و اقتدار ملی را جامعه کارگران کشور دانست و تأکید کرد: باید در پرتوی دانش و علم و در سایه کاهش هزینه‌ها و افزایش ثروت ملی، ارائه راهکارها برای خلق ثروت مسیر ارتقای رفاه زندگی و معیشت جامعه کارگری را فراهم آورد و به لطف الهی با مهار تورم و رشد تولید کشوری که امروز نماد اقتدار و عزت امت اسلامی است را در جایگاهی که از نظر اقتصادی زیبنده آن است قرار داد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی از به دعوا کشاندن اختلاف سلیقه های سیاسی انتقاد کرد و اظهار داشت: آیا اختلاف‌نظر در یک مسئله اقتصادی یا حوزه مدیریتی باید به دعوا و جدال بینجامد؟ چرا باید یقه یکدیگر را بگیرند و در جامعه دوقطبی ایجاد شود؟ باید اغماض کرد و در مواردی چشم پوشی کرد.

نائب رئیس ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم رعایت اتحاد ملت و یکپارچگی تصریح کرد: بیانات رهبری معظم در خصوص حفظ وحدت و یکپارچگی از آموزه های وحیانی الهام گرفته شده و باید به گوش جان پذیرفته شود؛ دشمن با اتحاد ملت مخالف است و تمایل دارد که مردم با یکدیگر دعوا کنند.

وی در پاسخ به چگونگی حفظ وحدت در هنگام اختلاف نظرها عنوان کرد: در ابتدا روش مبتنی بر ملایمت و ملاطفت در تعامل و گفت‌وگو با یکدیگر، دوم پرهیز از هرگونه بدخویی و درشت گویی، سوم گذشت و اغماض از دیگران، چهارم استفاده از همه ظرفیت‌های علمی، اخلاقی، عاطفی، رفتاری و گفتاری پنجم مشورت و تبادل نظر برای تصمیم‌سازی با کسانی که گرفتار خطا و اشتباه شده‌اند باید پیگیری شود و پیام آن این است که ما شما را جزو جامعه اسلامی می‌دانیم از خطا و اشتباه شما گذشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به حدیثی از نبی اکرم رسیدن به قله های کمال و قرب الهی را عمل صالح و اخلاق در عمل عنوان کرد و ادامه داد: تجسم عمل صالح پیامبر اعظم و علی ابن ابی طالب است و حقیقت اخلاق اهل بیت هستند که باید آن ها را بشناسیم و الگو قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اجتناب ناپذیر وحدت قوا از نظر رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: این وحدت قوا، سبب اتحاد مردم با قوا خواهد شد. در آستانه رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی قرار داریم که شخصیت استثنایی بود و یاد این مرد بزرگ را گرامی می داریم.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید زمینه وحدت ملی را هموار کند نه اختلاف ملی. این راهی برای تحکیم و رسیدن به افزایش و ارتقای قدرت ملی است دست یکدیگر را باید گرفت ما اگر دغدغه حجاب داریم به عنوان زنان و مردان مسلمان باید براساس آموزه‌های اسلامی و با روش درست در جهت اصلاح این بیماری اجتماعی تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی به مالک اشتر اهانت شد نه تنها گذشت کرد بلکه بعد از نماز دعا کرد که خدا از مرد خاطی در گذرد؛ فرد تربیت شده در مکتب امیرمؤمنان اینگونه است.

ارسال نظرات