۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۳۰۶۰۹
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

انقلاب اسلامی از تنگناهای اقتصادی عبور خواهد کرد

انقلاب اسلامی از تنگناهای اقتصادی عبور خواهد کرد
امام جمعه موقت تهران گفت: انقلاب به یاری خدا از تنگناهای اقتصادی خارجی عبور خواهد کرد و پیروزی پرافتخار در میدان جنگ سخت نظامی را در میدان جنگ اقتصادی نیز تکرار می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه پایتخت جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان گفت: برای شناخت شخصیت ملکوتی حضرت علی اکبر، تربیت یافته در مدرسه توحید، رسالت و امامت شایسته است کلام گهربار او را در آستانه ورود به سرزمین کربلا خطاب به پدر بزرگوارشان را مورد بررسی قرار دهیم، آن هنگام که همه حوادث و رویدادها حکایت از آن می کرد که این کاروان در معرض یک حادثه بزرگ قرار دارد و برای ساخت جامعه بشری مجاهدت استثنایی را آغاز کند.

وی با اشاره به اینکه کربلا درس حرکت در مسیر حق بود، ابراز کرد: جان مدرسه عاشورا، شناخت و ایمان به حق و ایستادگی در مسیر حق است و اگر سعادت دنیا و آخرت را می خواهیم باید اینگونه گام برداریم و در این مسیر گام برداریم تا با آراستگی و ثبات در مسیر حق به سعادت دنیا و آخرت برسیم و مدیران را در هر حوزه ای باید برا این اساس انتخاب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: مدیران کشور باید انسان‌های حق‌مدار و عادلی باشند که از توانایی و ظرفیت لازم برای تشخیص و شناخت حق برخوردار باشند و ضمن شناخت آن، متعهد به اجرای حق باشند و در کنار حق با اقتدار بایستند.

امام جمعه موقت شهر تهران وجود مبارک حضرت علی اکبر(ع) را به معنای واقعی یک الگو برای جامعه بشری، آحاد مردان و زنان و به ویژه جوانان تربیت یافته در مدرسه قرآن و عترت دانست.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: ملت ایران با حضور گسترده و اقتدار آفرین در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ تفسیر روشنی از شناخت حق و ایستادگی و مقاومت در کنار آن بودند و نشان دادند به حق وفادار هستند، مردم ایران با بینش عمیق سیاسی و درک درست از عزت و پایداری، اقتدار جمهوری اسلامی را در برابر دیدگان بهت‌زده نظام سلطه به نمایش گذاشتند و با حضور ده‌ها میلیونی پرافتخار خود این فریاد را طنین‌افکن کردند که علیرغم سختی‌ها و فشارهای اقتصادی، در اوج تنگناهایی که دشمن خلق می‌کند، برای حفظ اقتدار در کنار رهبر بصیر خویش، استوار ایستاده‌ایم.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به بدخواهان انقلاب اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با این عظمت و این سرمایه عظیم ملی و پایگاه مستحکم اجتماعی به یاری خداوند از تنگناهای اقتصادی خارجی عبور خواهد کرد و پیروزی پرافتخار در میدان جنگ سخت نظامی را در میدان جنگ اقتصادی نیز تکرار می‌کند.

وی با بیان اینکه تولید دانش به فناوری و حرکت در مسیرنوآوری های نو علائم پیشرفت ایران اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان انقلاب از این همت و تلاش نگرانند و در این موضع ایران اسلامی کارهای بزرگی را انجام داده است، پیشرفت امروز نه تنها با قبل از انقلاب بلکه با اوائل انقلاب هم قابل مقایسه نیست، شهدای ترور ما از نخبگانی بودند که دشمن وجود و حضور آنان را بر نمی تافت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: دیروز در حوزه نانو این فناوری نوین جزء پنجاه و چندمین کشور و امروز در مقام چهارم جهان قرار گرفته ایم، این یعنی عزت، قدرت و این نهاد ادامه می دهد و ایران به سمت قدرت برآمده از علم، دانش و فناوری های نوظهور حرکت می کند و درآمد های ارزی آینده را نفت تامین نمی کند بلکه تولید فناوری های نوین تعیین و تامین خواهد کرد.

وی ادامه داد: اینکه می‌بینیم دشمن از همه ابزارها برای فشار بر این شجره تنومند استفاده می‌کند، برای این است که در تحلیل‌های دقیق نقشه راه ایران را در مسیری درست و اقتدارآفرین مشاهده می‌کند، پرچمدار حرکت توسعه پژوهش و فناوری، رهبری است. امروز و فردا جهان به قضاوت می‌نشینند، ملتی و کشوری که در سال 1357 جامعه دانشگاهی‌اش 170 هزار دانشجو بود که 70 درصد آن‌ها در تهران بودند و یک دانشجو در مقطع دکترا در کشور تحصیل نمی‌کرد، چگونه به قطب تولید علم تبدیل شد و برای سال‌های متمادی رتبه نخست را در منطقه جنوب غرب آسیا و رتبه شانزدهم در سطح جهان به دست آورد؟

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با تلاش های دولتمردان انقلابی ملت ایران طعم شیرین پیروزی در جنگ اقتصادی را نیز تجربه خواهد کرد، اذعان داشت: دولتمردان با رصد دقیق مشکلات و چالش‌های داخلی و توطئه‌های خارجی و فراهم آوردن زمینه‌های حضور و مشارکت توده‌های مردم، نخبگان علمی، سیاسی، کارآفرینان عالم، متعهد و با انگیزه تحت رهبری انقلاب به سوی توسعه، پیشرفت و رشد اقتصادی هموار خواهند کرد.

وی افزود: ظرفیت و قدرت علمی جوانان ایران اسلامی با این سطح از امنیت از تنگ ناها عبور می کند، تعداد دانشمندان ایرانی در زمره دانشمندان برتر دنیا که جزء دو درصد دانشمندان جهان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان عزیز در تهران و چند نقطه دیگر از کشور، ابراز کرد: انتظار می‌رود همانطور که شخصیت‌های برجسته علمی، سیاسی و مقامات ارشد کشور تاکید کرده‌اند در کوتاه‌ترین زمان با شناسایی عوامل و برخورد قاطع و درس‌آموز، از تکرار این حوادث ناگوار جلوگیری شود، همچنین ضروری است با تبیین موضوع و تنویر افکار عمومی زمینه آرامش خاطر دانش آموزان و والدین آنها فراهم شود.

ارسال نظرات