۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۴۰۶۳۵
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

کارنامه موفق دوساله دولت با پیوستن به «شانگهای و بریکس» تکمیل شد

کارنامه موفق دوساله دولت با پیوستن به «شانگهای و بریکس» تکمیل شد
امام جمعه موقت تهران کارنامه دو ساله دولت مردمی را موفق دانست و گفت: حضور ما در بریکس و شانگهای و دیپلماسی موفق دولت سیزدهم جانمایی ایران در نظام جدید جهانی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پایتخت که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: یکی از برجسته ترین جلوه های تقوا در روابط و مناسبت های اجتماعی تعریف می شود و سخن ما درباره مسئولیت اجتماعی کاملا با مسئله تقوای اجتماعی و تقوای الهی در روابط اجتماعی نسبت پیدا می کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در نگاه حق تعالی آفریننده ما، روابط اجتماعی در اوج اهمیت قرار دارد و هرجا رابطه ای در جامعه شکل می گیرد حق و حقوق و مسئولیت هایی وجود دارد چه در روابط عام و عمومی هریک از ما با سایر انسانها و چه در روابط متقابل افراد و گروه ها با یکدیگر.

وی با بیان اینکه نقطه آغاز مسئولیت اجتماعی رعایت سلامت روابط اجتماعی است، اظهار داشت: طبق اراده الهی روابط انسانها باید براساس سلم و سلام باشد یعنی افراد جامعه باید از یکدیگر احساس ایمنی کنند، حق عمومی به عنوان یک حق الناس فراگیر، احساس ایمنی شود.

عدم رعایت مسئولیت اجتماعی ضمان آور است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به رعایت مسئولیت اجتماعی ادامه داد: شکاندن حریم عفاف و حجاب، کاهش پوشش، استفاده از زینت های غیرمجاز و تحریک کننده از مصادیق ضرر و بی مسئولیتی اجتماعی است و چنین شخص بی حیا و بی عفت که رعایت مسئولیت اجتماعی نکرده، ضامن و مسئول است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری راهپیمایی اربعین را کابوس استکبارجهانی برشمرد و تصریح کرد: عظمت راهپیمایی اربعین نمادی از رحمت حسینی و عشق و دلداگی عاشقان حسینی است، این حرکت عظیم باید جنبه مردمی آن کاملا صیانت شود.

وی یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: ایام شهادت آنها فرصت گرانبهایی برای دولتمردان ما و تبیین دستاوردها و نقد و تحلیل مسیر طی شده است همچنین فرصت مناسبی برای توجه به قوت و ضعف ها و بهره گیری از نظرات منتقدین می باشد.

مواضع انقلابی و هماهنگ با آرمانهای انقلاب در کارنامه دولت قابل مشاهده است

امام جمعه موقت تهران افزود: دو سال از خدمت دولت سیزدهم پشت سرگذاشته شده است و در مجموع مواضع انقلابی و هماهنگ با ارزش ها و آرمانها در جهت گیری این دولت کاملا مشاهده می شود و برجسته است؛ طراوت، امید، کارآمدی و سرعت در اقدام، ساده زیستی شخص رئیس جمهور و اعضاء کابینه، بکار گیری جوانان در میدانهای مختلف و روحیه ما می توانیم، بخش از نقاط قوتی است که در دولت کنونی مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه دولت سیزدهم پس از یک دهه رکود بويژه در فعالیت های اقتصادی کار را تحویل گرفت، اذعان داشت: در همین دوسال قدم های بلندی در راستای جبران کاستی های قبل و اقدامات جهادی رو به جلو برداشته شده است که اگر بخواهیم به آن اشاره کنیم فهرست بلندی را باید لیست نماییم.

وی ادامه داد: تحرک اقتصادی و رشد اقتصادی در اغلب حوزه ها از ویژگی های عملیاتی دولت در این مدت دوساله است، ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز و طلا قابل ملاحظه می باشد همچنین اهتمام به اتمام طرح های نیمه تمام و اولویت برای تکمیل آنها از دیگر ویژگی های این دولت مردمی است.

کارنامه موفق دولت سیزدهم باید تبیین شود

خطیب نماز جمعه تهران عبور موفق از بحران ها و رسیدگی به مسکن را از کارنامه موفق دولت برشمرد و تاکید کرد: سامانه ملی مجوزها یکی از کارهای بزرگ و مهمی بود که هم در راستای جلوگیری از مفاسد و هم هوشمند سازی نشان داد چه قدم های بزرگی می توان برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به عرصه دیپلماسی و اثرات و گشایش های آن یادآور شد: تقویت ارتباط با همسایگان و منطقه چه سیاست درست و حکیمانه بود، تقویت راهبردی با آسیا و شرق، پیوست با روابط بین المللی، پیوستن به شانگهای و پیوستن به اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس از موفقیت های بزرگ و مهم دولت سیزدهم است.

پیوستن به «بریکس» جانمایی ایران در نظام جدید جهانی است

وی با بیان اینکه پیوستن به «بریکس» در مهار استکبار آمریکایی در حوزه اقتصادی بسیار موثر است، ابراز داشت: حضور ما در این مجمع و شانگهای و این جهت گیری دولت سیزدهم جانمایی ایران در نظام جدید جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری مطالباتی نیز از دولت آیت الله رئیس داشت و گفت: تقویت حوزه رسانه ای در جنگ شناختی، سرمایه گذاری در هوشمند سازی، حفظ و تسریع در رشد علمی کشور، پرهیز از ابتلاء به حواشی، تدابیر ویژه برای کنترل بر بازار بویژه در اقلام اساسی، توجه بیشتر به معیشت عمی و تقویت پول ملی از خواسته های عمومی مردم از دولت است.

امام جمعه موقت تهران افزود: حل بازار خودرو و بازار سرمایه همچنان از دغدغه ها است، دولت توجه ویژه به حوزه تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش و مسکن و اجاره بها داشته باشد.

حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات