۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۷۳۹۷۰۲
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

صاحب نظران متعهد و آشنا به دانش حکمرانی پای به عرصه انتخابات بگذارند

صاحب نظران متعهد و آشنا به دانش حکمرانی پای به عرصه انتخابات بگذارند
امام جمعه موقت تهران از مردم فهیم ایران برای حضور حداکثری در انتخابات دعوت کرد و گفت: صاحب نظران متعهد و آشنا به دانش حکمرانی برای عرصه انتخابات پای به میدان گذارند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به انحراف و سکوت مسلمانان صدر اسلام در برابر حکومت اموی گفت: جمعی از مسلمانان تاثیرگذار عصر اول اسلام با تبیین اشتباه سیره نبوی به صبر و سکوت در برابر حکومت سلطنتی اموی روی آوردند و با انحراف در سیره نبوی نه تنها به مقابله با ظلم برنخاسته بلکه فرزند پیامبر(ص) یعنی حسین بن علی (ع) را نیز دعوت به سکوت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: عبدالله بن عمر خطاب به امام حسین (ع) می گوید آقا از مکه به مدینه برگردید و با یزید مصالحه کنید و زمینه ریخته شدن خونتان را به دست خاندان بی هویت یزید فراهم نکنید و امام بر این منطق نفرین و اف فرستاد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مدرسه امام حسین شاگردانی را پذیرفت که راه را برای تحولات در اسلام هموار کرد، اظهار کرد: امام در مسیر عزیمت به کوفه مدرسه ای را تاسیس نمود که شاگردان این مکتب و مدرسه تحولات عظیمی را در جامعه به وجود آوردند.

عاشورا نبود انقلاب هم نبود/ مردم سالاری جوشیده از اندیشه سیاسی اسلام

وی افزود: به واسطه مدرسه عاشورا است که امروز سوریه را از چنگال آمریکا خارج کرده است، این مدرسه است که یمن را به نماد مقاومت تبدیل کرده است و  اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی نبود و دفاع مقدس به نماد اقتدار ایران تبدیل نمی‌شد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی هویت خود را از عاشورا دارد، خاطرنشان کرد: مدرسه عاشورایی است که جنگ ۳۳ روزه حزب الله و رژیم صهیونیستی را خلق می‌کند. این مدرسه است که شهید سردار سلیمانی‌ها و شهدای دفاع مقدس را تربیت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به آغاز مرحله اول ثبت نام انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: مردم سالاری جوشیده از متن اندیشه سیاسی اسلام است، اگر این پیوند بین نظام و ملت نبود قطعاً ما امروز در این موقعیت از اقتدار نبودیم.

عزت و اقتدار کشور مرهون مردم سالاری دینی است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه عزت امروز نتیجه مردم سالاری دینی است، ادامه داد: عزت و اقتدار امروز کشور بدون شک نتیجه مردم سالاری دینی هست که باید قدر آن را دانست، جوانان عزیز اینکه حضور در عرصه انتخابات و تقدیر سرنوشت کشور تاکید می شود برای آن است که منابع ایران همانند عصر منحوس پهلوی به تاراج نرود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، عراق، سوریه و یمن را از حلقوم آمریکا جدا کرد و دشمنی آنها به این خاطر و زیاده خواهی هایشان است که با ارتقاء سطح مشارکت شما در انتخابات و عزم جدی مسئولان این راه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فرمایشات و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع مهم انتخابات و سرنوشت کشور ایران اسلامی تصریح کرد: رهبری معظم فرمودند انتخابات بر ۴ راهبرد محوری مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت استوار است و مسئولین نظام را به تبیین این راهبردها دعوت کردند.

ایران در سلامت انتخابات کارنامه درخشانی دارد

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: در راهبرد سلامت انتخابات همه سیاست مداران منصف اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران در این حوزه دارای کارنامه بسیار درخشانی است، با این همه سکاندار نظام بر اهتمام این راهبرد اعتماد آفرین که از مهم‌ترین ارکان افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار سیاسی در نظام مردم سالاری دینی است، تاکید می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به راهبرد مشارکت در انتخابات، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام استبدادی و تدوین قانون اساسی راه برای مشارکت ملت بزرگ ایران و اداره کشور به دست توانای ملت گشوده شد.

وی با بیان اینکه دانش حکمرانی دانش پیچیده ای است و ظرفیت بالایی برای ارتقاء اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پدید می آورد، گفت: هرگاه ساحت حکمرانی و عمل در همه سطوح باشد به توسعه و ارتقاء عدالت اجتماعی می افزاید لذا همه صاحب نظران متعهد و کسانی که با دانش حکمرانی آشنا هستند، پای در این عرصه بگذارند.

ارسال نظرات