۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۴۰۷۰۱

تدارک گسترده کارگروه قرآن اربعین در مسیر نجف به کربلا

تدارک گسترده کارگروه قرآن اربعین در مسیر نجف به کربلا
با توجه به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم، کارگروه فعالیت‌های قرآنی اربعین حسینی، برنامه‌های مختلف و متنوعی را برای مسیر نجف به کربلا تدارک دیده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین امسال با توجه به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور‌های سوئد و دانمارک، برنامه‌های مختلف و متنوعی را برای این ایام تدارک دیده است.

کارگروه فعالیت‌های قرآنی اربعین حسینی زیر نظر کمیته فرهنگی از سال ۱۳۹۴ با برپایی جلسات هم‌اندیشی با حضور دستگاه‌های مختلف قرآنی سعی در تدوین نقشه راهی در جهت انجام فعالیت‌های قرآنی در ستاد فرهنگی آموزشی اربعین دارد، بدین منظور مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه  به عنوان دبیرخانه شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی اربعین حسینی مسئولیت تهیه و تدوین چشم‌انداز و راهبردها را داشته و با همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف قرآنی کشور به برپایی برنامه‌های خود اهتمام ورزیده است؛ در ادامه برخی از برنامه‌های کارگروه قرآنی اربعین در کشور عراق تقدیم می‌شود.

تدارک گسترده کارگروه قرآن اربعین در مسیر نجف به کربلا

برگزاری محافل مجازی قرآن کریم

محافل هفتگی انس با قرآن کریم در فضای مجازی، این محافل قرآنی به صورت هفتگی روزهای دوشنبه از ساعت ۱۹ لغایت ۲۰ در شبکه تلویزیون اینترنتی عبرات برگزار می‌شود. اولین برنامه آن از روز هشتم ذیحجه آغاز و تا دوشنبه پنجم مهرماه برگزار می‌شود، در این محافل صد برنامه شامل کرسی تلاوت قرآن کریم، برنامه حفظ و اجرای مدیحه‌سرایی اجرا می‌شود.

اعزام ۱۰۰ قاری، حافظ و گروه تواشیح به عراق

کاروان نور اربعین حسینی تحت عنوان با قرآن در مسیر بهشت شامل ۱۰۰ نفر از قاریان حافظان و گروه‌های بین‌المللی مدیحه‌سرایی و اجرای ۷۰۰ برنامه قرآنی و کرسی تلاوت قرآن کریم در کشور عراق برگزار می‌شود.

جمع‌آوری ۲۰ میلیون امضاء در محکومیت هتک حرمت به قرآن

تنظیم بیانیه محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در نماد دروازه قرآن ساخته شده در مسیر پیاده‌روی و ثبت ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ امضا و اثر انگشت جهت مستند‌سازی و ارسال به سازمان ملل متحد جهت پیگیری حقوقی جلوگیری از اهانت به کتب آسمانی؛ برگزاری ۷۲ ایستگاه جهت تصحیح قرائت قرآن و تصحیح قرائت نماز در شهر مقدس کربلا و همچنین مسیر نجف به کربلا با همکاری آستان مقدس امامزاده عبدالله الحسین

برگزاری ۶ محفل بزرگ قرآنی در کاظمین، سامرا و کربلا

برگزاری ۳ محفل تلاوت با مشارکت عتبه امامین جوادین علیهم‌السلام یادبود سرداران شهید مقاومت با حضور ۹ نفر از قاریان ایرانی، همچنین برگزاری ۳ محفل تلاوت با مشارکت عتبه امام حسین علیه‌السلام یادبود سرداران شهید مقاومت با حضور ۹ نفر از قاریان ایرانی

تهیه و تولید آلبوم صوتی راه عشق شامل مجموعه آثار نغماتی و آیینی ۴ گروه ممتاز کشور به ۴ زبان. در این مجموعه صوتی آثاری به مناسبت ایام اربعین تهیه و تولید شده و در قالب این مجموعه در فضای مجازی، رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف صدا و سیما در حال پخش است، لازم به ذکر است در این مجموعه آثاری به زبان‌های فارسی عربی، انگلیسی، اردو و آثار چند زبانه تهیه شده است.

برگزاری پویش ختم قرآن و پویش قرائت سوره فجر

برپایی پویش ختم قرآن کریم به مناسبت ایام اربعین با مشارکت شبکه قرآن و معارف سیما و انجام زیارت نیابتی برای شرکت‌کنندگان در پویش؛ برپایی پویش قرائت سوره فجر به مناسبت ایام اربعین با مشارکت قرارگاه مردی اربعین و انجام زیارت نیابتی و ۱۱۴ کمک هزینه مشهد مقدس برای شرکت‌کنندگان در پویش.

تلاوت مفاخر قرآنی جمهوری اسلامی ایران، شامل قاریان، حافظان و گروه‌های مدیحه‌سرایی اعزام شده به کشور عراق و پخش این برنامه‌ها از شبکه‌های مختلف تلویزیونی سیمای ملی، پلتفرم‌های فضای مجازی مانند رهرو، قدمگاه، معلی و همچنین شبکه‌های ماهواره‌ای متعدد حاضر در ایام اربعین؛ تهیه مستند روزانه از فعالیت‌های کاروان و پخش در شبکه‌های نسیم، ۳ و قرآن

اعزام ۱۰ بانوی فعال قرآنی

کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی اربعین با اعزام ۱۰ نفر از بانوان قرآنی میهن اسلامی با مشارکت عتبه حسینی، برنامه‌های مختلفی از جمله تلاوت قرآن کریم اجرای تواشیح، تصحیح قرائت نماز، محفل قرائت سوره یاسین، زیارت عاشورا، دعای توسل، سخنرانی بصیرتی به زبان عربی و فارسی، مدیحه‌سرایی عربی و فارسی، برپایی ایستگاه کودکان حسینی و... تدارک دیده است.

ارسال نظرات