۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۴۰۸۰۹
با حضور اساتید مدارس حوزه؛

کتاب‌های «دُرَر البلاغه و مفتاح البلاغه» مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت

کتاب‌های «دُرَر البلاغه و مفتاح البلاغه» مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت
جلسه بررسی و ارزیابی کتاب «دُرَر البلاغه و مفتاح البلاغه» با حضور اساتید مدارس حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جلسه ارزیابی پیش چاپ کتاب «دُرَر البلاغه و مفتاح البلاغه» از سوی دفتر تدوین متون و منابع درسی حوزه های علمیه با حضور اساتید مدارس حوزه علمیه قم در سالن جلسات امام خمینی(ره) مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد.

حجت الاسلام رضایی از مدرسه امام محمدباقر(ع) در این جلسه با اشاره به اینکه نگارش این کتاب پس از سال‌ها، جای تقدیر دارد، اظهار کرد: اگر بخواهیم کتاب‌ها شیعی، قرآنی و تربیتی باشد، ناچارا مباحث اختلافی آن را نیز باید بپذیریم.

وی با بیان اینکه اهمیت بلاغت متاسفانه در حوزه‌های علمیه مورد غفلت واقع شده است، مطرح کرد: نیازمند برنامه جامعی برای تحول در این عرصه هستیم.

حجت الاسلام امینایی با اشاره به اینکه این کتاب‌ها به نام حوزه علمیه قم چاپ خواهند شد، عنوان کرد: این موضوع موجب خواهد شد تا اعتبار این کتاب‌ها بسیار باشد و به همین دلیل باید بررسی‌ها با دقت بسیار زیاد انجام شود.

حجت الاسلام قابشی نیز با بیان اینکه هیچ مشکلی برای اصلاحات این کتاب‌ها نداریم، خاطرنشان کرد: باید با گعده‌های علمی اشکالات این کتب را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه بدون اختصاص زمان لازم نمی‌توانیم به موفقیت برسیم، تصریح کرد: برای چاپ این کتاب عجله‌ای وجود ندارد و می‌توان با برگزاری جلسات متعدد به دنبال رفع مشکلات آن باشیم.

حجت الاسلام حسینی از مدرسه علمیه شهیدین نیز در سخنانی با بیان اینکه وجود اشکالات متعدد در کتاب‌ها اصلا پذیرفتنی نیست، یادآور شد: امروز کتاب‌هایی که به چاپ می‌رسد تنها به اسم یک فرد نیست، بلکه به نام مرکز تدوین و حوزه معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید کتاب درسی و مناسب طلاب نگارش شود، بیان کرد: انتقادی که صورت می‌گیرد، انتقاد به نویسنده کتاب نیست، بلکه انتقادات در راستای بهبود سطح کیفی کتاب است.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: باید کتاب‌هایی که در مرکز تدوین به چاپ می‌رسد در سطح بین المللی مورد استفاده قرار بگیرد و قابل دفاع باشد.

حجت الاسلام مهاجر با بیان اینکه باید در کتب درسی ترتیب خاصی رعایت شود، اظهار داشت: اگر ساختار اصلی کتاب رعایت شود، قطعا تداخل در مباحث را نخواهیم داشت.

حجت الاسلام مومنی نیز در این نشست با اشاره به اینکه نیازمند جلسات متعدد با این موضوعات هستیم، مطرح کرد: درنظر داریم حرکت رو به جلو داشته باشیم و موثر باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید بررسی کنیم که کتب جدید نسبت به کتب موجود، حرکت رو به جلو است یا خیر، عنوان کرد: برای درک این موضوع نیازمند جلسات مفصل‌تر هستیم.

ارسال نظرات