۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۷۴۰۹۹۰
کوشکی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

قطع همکاری؛ کمترین کار در مواجهه با اساتید مسأله دار/ قوه قضاییه باید قاطعانه برخورد کند

قطع همکاری؛ کمترین کار در مواجهه با اساتید مسأله دار/ قوه قضاییه باید قاطعانه برخورد کند
استاد دانشگاه با سئوال درباره اینکه چرا مسئولان قوه قضائیه و دولت با اساتید دانشگاه مسأله‌دار برخورد نمی‌کنند گفت: غرب مخالفان خود را از هستی ساقط می‌کند.

محمدصادق کوشکی، استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره قطع همکاری دانشگاه شریف با برخی از اساتید مسأله‌دار و جایگزینی اساتید انقلابی و دلیل هجمه جریان اصلاحات به این تصمیم، گفت: جریان اصلاحات به هر اتفاق درست و قانونی ایراد می‌گیرد که این خرده‌گیری‌ها اهمیتی ندارد.

استاد دانشگاه مخالفت جریان اصلاحات با اقدامات نظام و دولت را یک شاخص عنوان کرد و افزود: اگر حرکتی انجام شد و جریان اصلاحات به آن بی‌تفاوت بود و در مقابل آن نایستاد باید به آن حرکت شک کنیم و اگر حرکتی رخ داد و جریان اصلاحات با آن مخالفت کرد، باید بدانیم که این مخالفت بهترین دلیل صحت این اقدام است.

وی جریان اصلاحات را تمام شده ارزیابی کرد و ابراز داشت: تاریخ مصرف جریان اصلاحات مدت‌های طولانی است که تمام شده است و دیگر برد، جایگاه و تأثیری ندارد؛ خیلی نباید درباره این جریان صحبت کرد چون مواضع آن خیلی ارزش ندارد و صحبت درباره این جریان، اعتنا به جریانی است که تمام شده است.

کوشکی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری رسا، مبنی بر اینکه عده‌ای جو کشور را امنیتی و توأم با خفقان ارزیابی می‌کنند اما از سوی دیگر هر حرف و اقدامی علیه نظام و حاکمیت انجام می‌دهند؛ چرا برخورد قاطعی با آنها صورت نمی گیرد؟» گفت: این سئوال من هم هست؛ من از قوه قضائیه و دولت این سئوال را دارم که چرا با این افراد برخورد درستی نمی‌شود؟ امیدوارم مسئولی پیدا شود که به این سئوال پاسخگو باشد.

این پژوهشگر مسائل فرهنگی در پاسخ به اینکه «چرا مخالفان و معاندان نظام در حالی که هر حرفی که دوست دارند می‌زنند بازهم از خفقان در فضای جامعه سخن می‌گویند؟» ابراز داشت: شاید معنی واژه خفقان و آزادی را نمی‌دانند؛ تصوراتی غلط درباره آزادی و خفقان دارند؛ حال نمی‌توان به این افراد به خاطر ندانستن معنی این واژگان خرده گرفت اما سئوال اینجاست که چرا دستگاه‌های مسئول با چنین افرادی برخورد قانونی نمی‌کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: قانون اجرای امر مورد توافق، برای حفظ امنیت و سلامت جامعه است؛ دستگاه‌های مسئول وظیفه دارند در برابر افرادی که علیه امنیت ملی اقدام می‌کنند، قانون را اعمال کنند.

وی در بیان برخورد کشورهای دیگر با اساتید دانشگاهی که علیه امنیت ملی اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: موارد متعددی در آمریکا، انگلستان و کشورهای دیگر وجود داشته و دارد که اساتید دانشگاه به خاطر اظهار نظر علمی در مورد تخصص خود بسیار جدی تنبیه شده‌اند.

کوشکی افزود: مثال‌های فراوانی در اخراج اساتید مشهور اروپایی و آمریکایی از دانشگاه‌های غرب وجود دارد؛ آنجا کارشناسان مشهور را طی چند روز از دانشگاه محل تدریس خود اخراج بلکه تدریس این افراد را در هر دانشگاهی ممنوع و وی را از هستی ساقط می‌کنند.

این پژوهشگر مسائل فرهنگی وجود عکس العمل در برابر هر عملی را در دنیا طبیعی عنوان کرد کرد و گفت: تنها در کشور ما است که عمل‌ها و عکس‌العمل‌ها تطبیق ندارد؛ بعضی از افراد همپای دشمن علیه امنیت ملی اقدام می‌کنند و از دولتی که مخالفش هستند ماهانه ده‌ها میلیون حقوق می‌گیرند که این مسأله در جهان معنی ندارد و بسیار عجیب است.

ارسال نظرات