۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۷۴۱۰۷۸
امام جمعه موقت کرمانشاه:

اربعین را نمی‌توان منحصر به مذهب و دین خاصی دانست

اربعین را نمی‌توان منحصر به مذهب و دین خاصی دانست
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: اربعین را هرگز نمی‌توان منحصر به مذهب و دین خاصی دانست بلکه اربعین یک اجتماع جهانی از سوی آزادی خواهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی صبح امروز در دیدار با جمعی از موکب داران کرمانشاهی اظهار داشت: اربعین شاید در ظاهر یک حرکت و یک اجتماع بزرگ از نظر بصری در جهان اسلام باشد ولی مهم‌ترین ویژگی اربعین حسینی چهره وحدت آفرین آن است.

امام جمعه موقت کرمانشاه عنوان کرد: اربعین حسینی را هرگز نمی‌توان منحصر به مذهب خاصی و حتی یک دین خاص دانست بلکه اربعین یک اجتماع جهانی از سوی آزادی خواهان و دشمنان کفار و مشرکین است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی افزود: با وجود هجمه‌های تبلیغاتی و سیاسی بسیاری که این روزها از سوی دشمنان علیه اربعین حسینی صورت گرفت باز هم امسال شاهد خیل عظیمی از محبان اهل بیت علیهم السلام در این اجتماع بزرگ و بی‌نظیر هستیم.

این استاد حوزه با اشاره به حضور بی نظیر امسال مردم اهل سنت کشور به ویژه کرمانشاه در خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی، گفت: مردم اهل سنت در عمل همواره نشان داده‌اند که محبت و عشق خالصانه‌ای به اهل بیت علیهم السلام و خاندان رسول خدا (ص) دارند لذا کسانی که تلاش می‌کنند اربعین و ماه‌های محرم و صفر را به سود خود قیضه نمایند دشمنان اسلام و رسول خدا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی خاطرنشان کرد: در این روزها و شرایط خاص جهان اسلام اجتماع میلیونی اربعین حسینی می‌تواند بهترین عملکرد در بحث وحدت در مقابل دشمنان دین خدا باشد./1400/

ارسال نظرات