۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۷۴۱۰۸۹
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سنقر:

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن برگزار شد

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن برگزار شد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام اسدی گفت: چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهرستان سنقروکلیایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سجاد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با تایید این خبر اظهار داشت: مرحله شهرستانی بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت حضوری در جوار حرم مطهر امامزاده احمد علیه السلام شهرستان سنقر برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنقر ادامه داد: این مرحله از بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های «ترجمه سوره یاسین و الرحمن»، «تفسیر و معارف قرآن کریم شیعه»، تفسیر و معارف قرآن اهل تسنن»، «معارف نهج‌البلاغه» و «معارف صحیفه سجادیه» طراحی شده است.

وی افزود: در این آزمون ۱۶۳ نفر از همشهریان حضور داشته و رقابت خود را به صورت حضوری در آستان مقدس امامزاده احمد علیه السلام به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: بر اساس اعلام رئیس محترم اداره قرآنی اوقاف استان، نتایج این مرحله از مسابقات اعلام خواهد شد. افرادی که موفق به کسب حدنصاب‌های لازم شوند، به مرحله دوم بخش معارفی راه خواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد: بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در چهار مرحله شهرستانی، استانی، مقدماتیِ کشوری و نهاییِ کشوری و در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، معارف قرآن کریم در بخش تخصصی و ترجمه سوره‌های مبارکه یاس و الرحمن در بخش عمومی برگزار می‌شود. ِبخش عمومی این مسابقات تنها در مرحله شهرستانی برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف شهرستان سنقر در پایان تأکید کرد: آزمون معارفی مسابقات سراسری قرآن به صورت کتبی و با در نظر گرفتن استاندارد‌های آزمون‌های کنکور سراسری برگزار خواهد شد./1400/

ارسال نظرات