۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۷۴۱۰۹۴
امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب:

مسئولان برای بهبود معیشت مردم به صورت جهادی تلاش کنند

مسئولان برای بهبود معیشت مردم به صورت جهادی تلاش کنند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی گفت: بهبود معیشت مردم و مهار تورم مورد تأکید رهبر انقلاب است و باید مورد توجه مسئولین قرارگرفته و برای بهبود آن تلاش جهادی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمحمد علی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به دیدار دولتمردان با رهبر انقلاب اظهارداشت: مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به نکات بسیار مهمی اشاره کردند که لازم است دولتمردان این نکات را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: رهبر انقلاب بسیار دقیق و نکته بین هستند و تدبیر‌ ایشان در امور مختلف به خوبی نمایان است شخصیت رهبر انقلاب از زبان دبیرکل سابق سازمان ملل شنیدنی است که بعد از ملاقات با رهبر انقلاب در مصاحبه‌ای می‌گوید «شخصیتی مثل‌ایشان ندیدم و بعداز ملاقات با‌ایشان تمام چهره‌های سیاسی مشهوری را که می‌شناختم از یاد بردم... تعجب می‌کنم ایران با چنین شخصیتی چرا در بعضی جا‌ها می‌لنگد» لذا ما باید قدر این نعمت را بدانیم و از منویات ‌ایشان استفاده کنیم.

وی با اشاره به حمایت رهبر انقلاب از تمام دولت‌های گذشته اذعان داشت: رهبر انقلاب علاوه بر حمایت، دولت سیزدهم را شایسته تقدیر نیز دانستند و فرمودند: ما علاوه بر حمایت ازاین دولت تقدیر هم می‌کنیم، این سخن رهبری نشان می‌دهد که عملکرد دوسال دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف قابل قبول بوده که اینگونه شایسته تقدیر و تمجید رهبر انقلاب بوده است.

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت معیشت مردم را یک مسأله بسیار مهم دانستند که باید تمام مسئولین برای بهتر شدن آن تلاش کنند.

حجت الاسلام ساداتی افزود: رهبر انقلاب ضمن تمجید از اقدامات دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف از تورم و گرانی‌ها در کشور انتقاد کردند و فرمودند: وقتی مشکلاتی در باب معیشت بوجود می‌آید مثل همین گرانی خانه و اجاره‌ها و مانند این‌ها که عده‌ای را مستأصل می‌کند همه کار‌های خوبی که شما می‌کنید تحت الشعاع قرار می‌گیرد و باوجود مشکلات معیشتی از چشم مردم دور می‌ماند که واقعاً حیف است.

وی خاطرنشان کرد: امسال سال مهار تورم و رشد تولید است و مسئولین باید تلاش کنند که شعار سال تحقق یابد با حمایت از بخش‌های تولید شاهد رشد تولید و مهار تورم خواهیم بود، منویات رهبر انقلاب در بخش‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد تا به گفته کوفی عنان در بخش اقتصادی کارکشور با خللی مواجه نباشد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب افزود: رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود به بیان اهمیت کار رسانه‌ای پرداختند، رسانه‌ها امروز در جوامع مختلف حرف اول را می‌زند و فضای مجازی مدیریت فرهنگی و اقتصادی کشور‌ها را به دست گرفته و سبک زندگی مردم برگرفته از برنامه‌های رسانه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ساداتی عنوان کرد: کار رسانه‌ای دولت ضعیف است و باید در راستای اطلاع‌رسانی اقدامات دولت و خدمات صورت گرفته در کشور وبیان و انعکاس مطالبات مردم بیشتر تلاش شود.

وی در ادامه بیان داشت: سرپل‌ذهاب دارای موهبت‌های الهی بسیار، زمین‌های کشاورزی حاصلخیز، آب و هوای خوب، نیروی انسانی و متخصصین کافی بهره‌مند است که باید به درستی از این امکانات استفاده شود تا تولیدات ما در تراز این امکانات باشد و شعار سال تحقق یابد ولذا اگر هر شهرستان و استانی درست و جهادی کارکند قطعاً مشکلات کشور برطرف می‌گردد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود به روز بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: اقتصاد نبض جامعه است و اگر اقتصاد ما که بخش عظیمی از آن بانک‌ها هستند اسلامی نباشد و آلوده به ربا باشد نمی‌توان به پیشرفت جامعه رسید چون ربا جنگ با خدا می‌باشد.

وی افزود: مردم گاهی اوقات عملکردشان بهتر از دولت است صندوق‌های خانگی که جدیدا در هر شهری راه افتاده و با مشارکت اعضا هر ماه یک نفر وام دریافت می‌کند و بدون هرگونه سودی می‌باشد یک اقدام بسیار خوب است که البته باید به درستی توسط اشخاص‌امین و مورد وثوق مدیریت شود.

این عالم اهل سنت در ادامه به سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس اشاره کرد و گفت: یکی از ادعای بزرگ غربی‌ها دموکراسی و احترام به رأی مردم کشورهاست که نمونه بزرگ تناقض آن همین انگلیس است که همین الان امورات سیاسی ۱۱ کشور دنیا مثل استرالیا وابسته به انگلیس می‌باشد.

وی افزود: روزگاری غربی‌ها در کشور ما حضور می‌یافتند و بدون اطلاع شخص اول کشور جلسه برگزار می‌کردند و تصمیم می‌گرفتند و می‌رفتند اما امروز بواسطه مبارزات انقلابی و خون شهدا ما به استقلال رسیده و در بخش‌های مختلف به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده‌ایم که بواسطه استقلال سیاسی کشور است.

حجت الاسلام ساداتی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی اذعان داشت: شهرستان سرپل‌ذهاب در مسیر عتبات عالیات میزبان زایرین اربعین حسینی بود که با تلاش مردمان خونگرم و مسئولین جهادی و انقلابی میزبانی شایسته‌ای از زوار ابا عبدالله الحسین علیه السلام انجام دادند که شایسته تقدیر است.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب در خطبه اول بابیان حدیثی از‌امیرالمؤمنین علیه السلام اظهارداشت: تقوا یک دژ محکم، استوار و نفوذ ناپذیر است که انسان را از خطا وگناه، از سقوط، از شهوات و منیت‌ها حفظ می‌کند البته تقوا برای کسی نجات دهنده است که به آن پناه ببرد./1400/

ارسال نظرات