۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۴۱۳۳۹

طراحی نرم‌افزاری بومی به منظور ردیابی فردی توسط فناوران ایرانی

طراحی نرم‌افزاری بومی به منظور ردیابی فردی توسط فناوران ایرانی
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از خدمات‌دهی یک سامانه ردیاب در پیاده روی میلیونی اربعین خبر داد.

محمدحسین بیگی، مدیر واحد پروژه یک شرکت دانش بنیان از خدمات‌دهی محصولشان برای پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: نرم افزار تلفن همراه شرکت ما یک نرم افزار بومی تولید متخصصان ایرانی است که نمونه مشابه خارجی با این جامعیت و این میزان سادگی در استفاده ندارد. اولین نسخه نرم افزار، همزمان با پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ جهت آسودگی خاطر زائرین عزیز در دسترس آن‌ها قرار گرفت.

او افزود: از این نرم افزار ایرانی برای اطلاع از موقعیت مکانی افراد گروه یا اعضای خانواده در مسیر‌ها یا مناطق پرازدحام و سایر موارد مشابه استفاده می‌شود. عملکرد نرم افزار  به این صورت طراحی شده است که افراد در سنین مختلف می‌توانند از آن به راحتی استفاده کنند.

بیگی بیان کرد: برای این منظور کافی است افراد پس از نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه خود با ثبت اطلاعات خود اقدام به عضویت در نرم افزار و ایجاد گروه‌های مشترک  اقدام کنند. بعد از ثبت گروه و فعال سازی‌های مورد نظر در زمان نصب، افراد از این پس قادر خواهند بود با مراجعه به نرم افزار از موقعیت مکانی هم گروهی خود در کسری از ثانیه مطلع شوند.

او اظهار کرد: بهترین کاربرد این نرم افزار موقعیت یابی آنلاین برای افرادی است که در قالب گروه‌های مختلف در اجتماعاتی نظیر پیاده روی‌هایی همچون اربعین حاضر می‌شوند.

مدیر واحد پروژه این شرکت دانش بنیان گفت: با استفاده از این نرم افزار دیگر در مسافرت‌ها و راهپیما‌هایی همچون پیاده روی جمعی اربعین می‌توان از مکان و سلامت هم گروهی یا اعضای خانواده خود مطلع شد و با خیالی آسوده از در دسترس بودن عزیزانتان به فعالیت‌های روتین خود ادامه دهید. اولین نسخه این نرم افزار به مناسبت موسم پیاده روی میلیونی اربعین با هدف آسودگی بیشتر زائرین در دسترس عموم قرار گرفته است.

او ادامه داد: از قابلیت‌های اصلی این نرم افزار به جز موقعیت یابی آنلاین می‌توان به اشتراک گذاری تصاویر توسط اعضای گروه و چت به صورت متنی اشاره کرد. همچنین کاربران تعداد گام‌های خود در مسیر طی شده را نیز می‌توانند مشاهده کنند.

بیگی اظهار کرد: این نرم افزار به گونه‌ای طراحی شده است که با توجه به شرایط پیاده روی اربعین و دسترسی محدود و سختی شارژ کردن گوشی همراه، کمترین میزان مصرف باطری را دارد.

ارسال نظرات