۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۷۴۱۳۵۰
مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان:

راهکارهای دعوت به نماز برای نسل جدید مورد توجه قرار گیرد

راهکارهای دعوت به نماز برای نسل جدید مورد توجه قرار گیرد
حجت الاسلام چراغی گفت: برای تبیین و تقویت فرهنگ اقامه نماز بین نسل نو باید راهکارها و شیوه های دعوت به نماز در خانواده، جامعه و مراکز تربیتی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، در ارتباط با نماز بیان داشت: نماز زنجیره ارتباط بین مخلوق و خالق است، بنابراین تا زمانی که این ارتباط است نگرانی وجود ندارد، اما اگر جوان و نوجوان دختر و پسر ما ارتباطش با نماز قطع شد آن وقت دیگر خطرناک است.

 مدیر ستاد اقامه نماز لرستان افزود: اگر نماز واقعی باشد و خوب اقامه شود همین دنیا برای مردم بهشت می کند.

وی عنوان کرد: بنابر این بهترین راه برای ارتباط و تقرب انسان به خداوند، نماز است که شبانه روز روح و روان خود را با آن جلا می بخشیم.

حجت الاسلام چراغی عنوان کرد: باید برنامه نماز در خانه و بویژه در کودکان اعمال کنیم، باید از سنین خردسالی آن را آغاز کنیم، سنی که تربیت پذیری در کودک بیشتر و احساس تعلق در او قوی تر است و هیچ گاه فرزندانمان را برای خواندن نماز از جهنم یا تنبیه شدن توسط خدا نترسانیم بلکه پیوند او را با خدا زیبا و جذاب سازیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان تصریح کرد: در جامعه و مراکز آموزشی و فرهنگی تبلیغی لازم است که راهکارهای جذب فرزندان و شیوه‌های جذاب دعوت آنها به نماز، شیوه‌های برخورد مناسب برای گرایش آنان به نماز، بیان احکام و اهمیت نماز اول وقت، آثار و برکت نماز ورد توجه قرار گیرد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات