۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۷۴۱۴۰۱
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری:

اربعین حسینی بازخوانی و بازآموزی مکتب عاشورا است

اربعین حسینی بازخوانی و بازآموزی مکتب عاشورا است
آیت الله محمدی عراقی گفت: اربعین فقط یک اسم نیست و یک فلسفه است که بازخوانی و بازآموزی مکتب عاشورا می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله محمود محمدی عراقی در گفتگو با خبرنگاران در سخنانی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین یکی از موارد اختصاصی امام حسین (ع) است و هیچکدام از اهل بیت علیهم السلام اربعین ندارند، شفا دادن تربت امام حسین علیه السلام یکی دیگر از موارد اختصاصی ابا عبدالله است که این موارد اختصاصی به این علت است که خداوند به خاطر اینکه امام حسین علیه السلام تمام زندگی و عزیزان خود را در راه خدا داد خداوند هم خواست ادامه دین خدا از طریق امام حسین باشد.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبر اسلام (ص) نیز در زمان طفولیت امام حسین علیه السلام فرمود: حسین از من است و من از حسین هستم و سایر احادیثی که هست نشان می‌دهد که قضیه امام حسین علیه السلام یک قضیه‌ای است که خداوند اراده کرده و آنرا ثبت کرده‌ است که امام حسین علیه السلام رمز بقای دین خدا از خلقت آدم تا ظهور آخرین منجی بشریت باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت بیان داشت: اربعین حسینی عظمت و بزرگی و شکوهی دارد که هیچ ملت و کشوری این عظمت و شکوه را ندارد ولذا مردم باید قدردان این نعمت باشند که الحمدالله مردم ما به خوبی قدر آنرا می دانند.

آیت الله محمدی عراقی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از ثمرات و برکات این مکتب امام حسین است همانگونه که امام راحل فرمودند: ما هرچه داریم از برکت محرم و عاشورا و امام حسین (ع) است.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری افزود: این عظمت و این خورشید درخشان برای همه مردم راهنما است و ان شاءالله که بتوانیم راه امام حسین علیه السلام را ادامه دهیم و در این راه شهادت و اسارت و اهانت‌ها را تحمل کرده و در این راه استقامت کنیم./1400/

ارسال نظرات