۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۷۴۱۵۱۲
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تجربه‌های فرهنگی باید روایت‌گری و تبیین شود

تجربه‌های فرهنگی باید روایت‌گری و تبیین شود
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه بر ضرورت تبیین و روایت گری تجربه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: در این راستا دانشگاه ها نقش آفرین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در جلسه شورای فرهنگی عمومی که در دفتر امام جمعه بروجرد، گفت: تجربه‌های فرهنگی باید روایت‌گری و تبیین شود و دانشگاه می‌تواند در این زمینه حرکت کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ۱۲ استان را بازدید کردیم و بروجرد از شهرهای مهم و موثری بوده که از قدیم صاحب فضیلت و علمای بزرگی است.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک شورای سیاستگذاری است که ۳۰ سیاست کلان توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده و ذیل سیاست‌های کلان، سیاست‌های اجرایی و عملیاتی است که ۳۰ نفر عضو این شورا هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی تصریح کرد: جایگاه شورا باید شان قرارگاهی پیدا کند و مصوبات هم اجرایی شود که در این راستا مرکز رصد و نظارت راه‌اندازی شده و ۷۵ رصدخانه علمی و فرهنگی در کشور وجود دارد که برای نخستین‌بار، یک ستاد رصد راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به نظارت بر دستگاه‌ها، اضافه کرد: برای اولین‌بار دستگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشات خود را اعلام می‌کنند و در این زمینه، قرارگاه حجاب و عفاف در دبیرخانه ایجاد شده که کار رصد را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: ۳۰ درصد قرارگاه شکل گرفته است و میزهایی راه‌اندازی شده که جبهه‌های مردمی موثر وارد شده و در بحث اشتغال، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از اولویت‌های مهم ما آموزش و پرورش است که باید تقویت شود، همچنین نقشه جامع علمی کشور بازنویسی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه عنوان کرد: شهرستان‌ها می‌توانند در پیشبرد اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش خود را ایفا کنند که نقشه مهندسی فرهنگی به استان‌ها ابلاغ شده و باید برش شهرستانی تهیه شود تا برای برنامه‌های چندساله برنامه‌ریزی کنند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات