۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۷۲۵۳۱۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

از همه ظرفیت ها برای تقویت فرهنگ قرآنی استفاده شود

از همه ظرفیت ها برای تقویت فرهنگ قرآنی استفاده شود
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه ترویج و تحقق فرهنگ قرآنی از اهداف شورای فرهنگ عمومی است، گفت: در راستای تقویت فرهنگ قرآنی از ظرفیت ها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با گرامیداشت روز دانشجو گفت: روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ تحرک دانشجویان در تقابل با آمریکا و رژیم پهلوی بود و تنفر و انزجار از استکبار را نشان داد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اما اکنون دشمن نادان سعی دارد تصور کند تحرکات دانشجویان، در حمایت از آنان است، افزود: بصیرت دانشجویان خنثی کننده توطئه های دشمن است.

وی یادآور شد: اوایل انقلاب حضور دانشجویان در تشکیل بسیج سازندگی، مقابله با تجزیه طلبی، تبهکاری و تقدیم شهدا نشان دهنده روحیه ایثار و فداکاری آنان بود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با اشاره به علاقه مردم نسبت به فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، ادبی و هنری خاطرنشان کرد: با ترویج و استفاده از شیوه‌های مختلف برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان باید تلاش و برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر فعالیت مستمر شورای فرهنگ عمومی گفت: باید متناظر با شورای انقلاب فرهنگی گام برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان اینکه یکی از نکاتی که تغییرات فرهنگی ایجاد می‌کند نوع تبلیغات محیطی است، گفت: فعالیت های قرآنی مناسبت های مختلف به صورت بنر در دید عموم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت تصمیم گیری و برنامه ریزی، تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در اقشار مختلف جامعه و ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم از اهداف شورای فرهنگی عمومی است، اظهار کرد: ساماندهی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی، ایجاد ساز و کارهای مناسب برای هماهنگی و هم‌افزایی این فعالیت ها، اتخاذ تدابیر لازم برای توانمندسازی، جلب مشارکت بخش مردمی و نقش حمایتی دولت و اتخاذ شیوه‌های تشویقی به منظور تقویت فرهنگ قرآنی از وظایف دیگر این شورا است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات