۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۷۲۵۲۷۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

بستر حضور جوانان و نوجوانان در برنامه های قرآنی فراهم شود

بستر حضور جوانان و نوجوانان در برنامه های قرآنی فراهم شود
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به آثار و برکات انس با قرآن وحضور فرزندان دربرنامه های دینی و قرآنی اشاره کردو گفت: بستر حضور جوانان و نوجوانان دربرنامه های قرآنی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در آیین تجلیل از اساتید و مربیان قرآنی طرح حفظ مجازی قرآن کریم امور نوجوانان و جوانان ستاد نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد، گفت: نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی در هر شهر و هر محفلی باید محلی برای گسترش اخلاق، آموزه های قرآنی، تعلیم و تربیت اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه در طول سه سال گذشته خوشبختانه قریب به هزار نفر از نوجوانان و جوانان با ستاد نماز جمعه ارتباط برقرار کرده‌اند، افزود: الحمدلله نوجوانان و جوانان ما همه علاقه مند به حضور در محافل قرآنی و فرهنگی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر ضرورت فراهم ساختن بستر و ظرفیت های مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در برنامه های فرهنگی و قرآنی عنوان کرد: خانواده ها باید به حضور فرزندان خود در برنامه های قرآنی توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: دوری از گنجینه قرآن سبب می شود افراد گرفتار آسیب های اجتماعی شوند و عمر و وقت خود را تلف کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: اگر با فرزندانمان در محافل قرآنی و مساجد حضور پیدا کنیم، نه تنها فرزندانمان از گرفتاری در آسیب های اجتماعی مصون می مانند، بلکه ارتقا علمی، فرهنگی و آموزشی پیدا می کنند.

وی با تأکید بر اینکه والدین باید قدر جلسات و محافل قرآنی را بدانند، گفت: حضور در جلسات قرآنی و وقت گذاشتن برای تربیت دینی فرزندان امری مهم و لازمه مصون سازی فرزندان در برابر آسیب ها و هجمه های فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به اهمیت تلاوت سوره حمد اشاره کرد و عنوان داشت: یکی از آن کارهای به ظاهر کوچک که عمل به آن پاداش بزرگ دارد تلاوت سوره حمد است و در روایت آمده است تلاوت سوره حمد مانند تلاوت دو ثلث قرآن است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات