۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۴۱۵۳۳

بیانیه انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم در مورد مهدی نصیری

بیانیه انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم در مورد مهدی نصیری
انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم بیانه ای در مورد آقای مهدی نصیری صادر و تصریح کرد: نام برده فاقد دانش عمیق دینی بوده و بهره چندانی از علوم حوزوی نبرده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم در مورد آقای مهدی نصیری بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

طلاب، دانشجویان، فرهنگیان و مردم متدین و عزیز ایران

سلام علیکم

مدتی است شخصی که سابقه حوزوی داشته و مدت کمی هم مدیر مسئول یکی از روزنامه های رسمی کشور بوده به دلائل مختلف، در حوزه برخی مسائل دینی و اعتقادی دچار چالش ذهنی شده و به جای اینکه این چالش را به متخصصان و اندیشمندان این حوزه عرضه کند و پاسخ دریافت نماید، خود در قامت یک اندیشمند نشسته و نسبت به برخی از مفاهیم دینی مورد قبول عالمان دینی و همچنین آرمان های اصیل انقلاب که مهمترین رکن آن حاکمیت دینی در جهت اجرای ارزش های الهی و توحیدی است شبهه پراکنی کرده و در مواجهه با گفتمان انقلاب اسلامی متکبرانه سخن پراکنی می کند و گاه گاهی نیز با سخنانش نسبت به ولی امر مسلمین عقده می گشاید.

انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم پس از بررسی مواضع و استدلال های آقای مهدی نصیری در مسائل مختلف از جمله نقد فرمایشات آیت الله جوادی آملی پیرامون تکوینی بودن نفی اکراه در آیه شریفه «لااکراه فی الدین» به این نتیجه رسید که نامبرده فاقد دانش عمیق دینی بوده و بهره چندانی از علوم حوزوی نبرده است و همین عدم فهم مبانی دینی، سبب نوعی عرفی گرایی در درک گزاره های دینی و اظهار نظرهای او شده و چون این اظهار نظرها توأم با مغالطه و سفسطه است موجب لغزش فکری جوانان و نوجوانان می شود از این رو اعضای این انجمن نسبت به ادامه سخن پراکنی نامبرده هشدار می دهد.

در ضمن این انجمن آمادگی دارد جهت تنویر افکار عمومی و به ویژه نخبگان علمی، در صورت پذیرش ایشان، جلسات مباحثه و مناظره علمی پیرامون موضوعات مطرح شده برگزار نماید.

انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

ارسال نظرات