۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۴۱۵۶۸

کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف» منتشر شد + لینک

کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف» منتشر شد + لینک
به همت گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف (اندیشه‌ها، جریان‌ها و رخدادها)» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، توسط گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف (اندیشه‌ها، جریان‌ها و رخدادها) منتشر شد؛ این کتاب حاصل مصاحبه محمدجواد صاحبی با آیت‌الله محمدمهدی آصفی و به کوشش حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تهیه و تدوین و در ۴۸۴ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

کتاب حاضر حاوی نکات جالب و نشنیده‌ای از وضعیت حوزه علمیه نجف، جریان‌های سیاسی و فعالیت‌های علمی است. تصویری که آیت الله آصفی از حوزه نجف و تکاپوهای علمی آن در اختیار خواننده قرار می‌دهد، با نگاهی که پیشتر از حوزه نجف ارائه می‌شد، متفاوت است.

تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف

شایان ذکر است این کتاب نگاه جامعی را به مخاطب می‌بخشد و برخلاف تصوری که از حوزه نجف به عنوان حوزه‌ای سنتی، غیر مرتبط با اجتماع و گریزان از تحول ارائه می‌شد، این کتاب نشان می‌دهد این حوزه بسیار بالنده، به روز، مرتبط با جامعه و پویا بوده است.

کتاب مذکور در ۹ فصل «زندگینامه، تحصیلات و استادان»، «حوزه نجف اشرف درخشش و بالندگی»، «ویژگی‌های بایسته طلاب»، «اندیشه‌های مطرح در میان طلاب نجف»، «رویکردهای علمی - سیاسی آیت‌الله خوئی»، «اندیشه‌های فلسفی در حوزه علمیه نجف»، «نظریه ولایت فقیه در حوزه نجف»، «فعالیت‌های حزب الدعوه در عراق» و «اندیشه‌های سیاسی - اجتماعی اندیشوران نجف» تألیف شده است.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینجا مراجعه کنند.

ارسال نظرات