۴ اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار روانه بازار کتاب شد

از چهار اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم که در شهریورماه ۱۴۰۲ به چاپ رسیده است، رونمایی شد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجتالاسلام اکبری شاهرودی مدیر دفتر این انتشارات با بیان این خبر، گفت: با لطف خداوند و عنایات اهلالبیت علیهمالسلام، انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) این توفیق را داشته است که آثار و پژوهشهای عمیق و گرانسنگ محققان و پژوهشگران ارجمند این مرکز عظیم تخصصی را چاپ و منتشر کند که مؤلفههای «انطباق با نیازهای روز جامعه»، «محوریت فقه نظام»، و «امتداد اجتماعی دانش دینی» از ویژگی های این آثار است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه به معرفی اجمالی آثار جدید این انتشارات اشاره کرد و بیان کرد: اولین اثر، سلسله درس گفتارهای آیتالله محمدجواد فاضل لنکرانی درباره نهضت عظیم حسینی (ع) است که در حدود 600 صفحه گردآوری شده است
وی ادامه داد: دومین اثری که در این ماه روانه بازار نشر شده، کتابی است با عنوان «اجتهاد و تقلید از نگاه فقه اسلامی» تألیف آیتالله رضا رمضانی گیلانی که متکفّل بیان اهمیت تأثیر اجتهاد شیعی در حلّ مشکلات و چالشهای امروز جامعه بشری است.
اکبری شاهرودی افزود: کتاب دیگری که روانه بازار نشر شده، کتاب «ظرفیتهای فقهی اصولی در تدوین و توسعۀ فقه اجتماعی» تألیف حجتالاسلام ربّانی است. وی در این اثر به دنبال بیان مفاهیم، عناوین و مباحث فقهی و اصولی موجود که ظرفیت مناسبی برای تدوین و توسعۀ مباحث مربوط به فقه اجتماعی دارد، بوده و به دنبال کشف و بیان ظرفیتهای فقهی و اصولی در تراث فقهی شیعه قلم زده است.
مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: چهارمین اثری که توفیق داشتیم آن را در این ماه منتشر کنیم کتاب «اقناع مخاطب در رسانههای جمعی» تأليف حجج اسلام حسين حاجیپور، علي نهاوندی و محمدمهدی کيانی است که عهدهدار بررسی مسأله اقناع مخاطب در رسانههای جمعی است و ابعاد و زواياي گوناگون اين موضوع را مورد تحليل قرار داده تا بتواند مشروعيت و يا عدم مشروعيت اقناع را در رسانههای جمعی کشف کند.
ارسال نظرات