۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۷۴۱۶۱۴
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان:

ابزار رسانه سبب عملیاتی شدن جهاد تبیین خواهد شد

ابزار رسانه سبب عملیاتی شدن جهاد تبیین خواهد شد
اصفهان – ضابطی گفت: ابزار رسانه یکی از اهرم‌هایی است که سبب عملیاتی شدن جهاد تبیین خواهد شد آن هم رسانه‌ای که از مرحله سنتی گذرکرده باشد و به جامعه مدرن رسیده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سعید ضابطی در نشستی با خبرنگاران انقلابی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه هویت هر منطقه با فرهنگ آن منطقه گره خورده است، گفت: رهبرمعظم انقلاب می‌فرماید، فرهنگ در راس همه امور است.

وی افزود: توسعه، اقتصاد، سیاست و موضوعات اجتماعی همه در ذیل موضوعات فرهنگی قرار دارند و فرهنگ در راس همه امور است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی کاشان در ادامه به لزوم اهمیت جهاد تبیین تأکید کرد و اظهار داشت: موضوع جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب از زمانی استارت خورد که بیانیه گام دوم انقلاب از سوی معظم له مطرح شد.

به گفته وی در بیانیه گام دوم انقلاب نقش جهاد تبیین بعنوان روشنگری بدون جهت گیری است و با تبیین و روایتگری و بیان مسائل، بدون جهت گیری همه مسائل و مشکلات حل و فصل خواهد شد.

ضابطی ادامه داد: در جهاد تبیین با مفاهیمی روبرو هستیم که اگر این مفاهیم را سرلوحه امور خود قرار دهیم بسیاری از مسائل شهری و اجتماعی قابل حل است.

به گفته وی تحول، کارفرهنگی، گفتمان سازی، نقد منصفانه و مطالبه گری از سوی رسانه‌ها اگربه درستی تبیین شود بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: ابزار رسانه یکی از اهرم‌هایی است که سبب عملیاتی شدن جهاد تبیین خواهد شد آن هم رسانه‌ای که از مرحله سنتی گذرکرده باشد و به جامعه مدرن رسیده باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی کاشان با تأکید بر اینکه امروز کشور در جبهه جنگ نرم با دشمن قرار دارد ابراز داشت: پیروزی در این میدان نیازمند وحدت و اتحاد همه آحاد جامعه است.

ضابطی همه جانبه بودن، فراگیر بودن، ایجاد همبستگی در بین آحاد جامعه و انتقال میراث اجتماعی از نسلی به نسل دیگر از مهمترین ویژگی‌های رسانه انقلابی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی کاشان گفت: مسائل شهری و اجتماعی نیازمند پیوست رسانه‌ای است و اگر رسانه را جدب نکنیم چند رسانه معدود از فضای خالی به وجود آمده سوء استفاده خواهند کرد و جولان خواهد داد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات