۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۷۴۱۶۱۵
مسئول دبیرخانه دائمی مبلغان کشور مطرح کرد؛

حضور ۴ هزار و ۷۰۰ مبلغ در اربعین امسال

حضور ۴ هزار و ۷۰۰ مبلغ در اربعین امسال
حجت‌الاسلام استقامت با بیان اینکه برای راهپیمایی اربعین نیاز به چهل هزار مبلغ داریم، اظهار داشت: حدود چهار هزار و هفتصد مبلغ امسال فعالیت تبلیغی موثر داشتند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در نشست کارکردهای تبلیغی و اعزام مبلغین سال 1402 در سالن جلسات مرکز رسانه و فضای مجازی خبرگزاری حوزه با حضور مدیران و مسئولین خبرگزاری‌های قم در روز دوشنبه بیستم شهریورماه 1402 برگزار شد، حجت‌الاسلام مرتضی استقامت، مسئول کارگروه نماز و تبلیغ کمیته فرهنگی اربعین کشور و مسئول دبیرخانه دائمی مبلغین کشور، مسائل فرهنگی، تبلیغی و معرفتی راهپیمایی اربعین را بیش از مسائل خدماتی دارای اهمیت دانست و گفت: اقدامات تبلیغی، فرهنگی مبلغین روحانی از مهم‌ترین کارها برای افزایش معرفت به هدف پیاده‌روی اربعین است.

مسئول کارگروه نماز و تبلیغ کمیته فرهنگی اربعین کشور با تأکید بر اینکه باید چهار میلیون‌نفری که به اربعین رفته‌اند مروج فرهنگ اربعینی ایثار، گذشت و نوع‌دوستی در جامعه شوند، تصریح کرد: طلبه‌های زیادی در مراسم اربعین به‌صورت خودجوش و جهادی به فعالیت پرداختند تا فرهنگ اربعین را تبلیغ کنند.

مسئول دبیرخانه دائمی مبلغین کشور با اشاره به زحمات فراوان مسئولین فرهنگی و تبلیغی برای توسعه تبلیغ در ایام اربعین، گفت: باهدف جذب و سازمان‌دهی تبلیغ در ایام اربعین، نرم‌افزار «حبیب» طراحی شد تا از ظرفیت‌های تبلیغی مبلغین به‌خوبی استفاده شود.

حجت‌الاسلام استقامت یکی از بهترین کارهای تبلیغی را حضور روحانیون در بین کاروان‌های سازمانی و مردمی عنوان کرد و اظهار داشت: امسال روحانیون در کاروان‌های مردمی حضور فعالی داشتند و باید از این ظرفیت تبلیغی در مراسمات مذهبی بیشتر استفاده شود.

وی حضور روحانیون در مرزهای کشور برای کارهای تبلیغی از جمله پاسخ به سؤالات شرعی، بدرقه و استقبال را خوب ارزیابی کرد و افزود: ما سعی کردیم که روحانیون در مکان‌های بر پرتردد حضور فعالی داشته باشند و تعداد پانزده ماشین سیار را برای انجام برنامه‌های فرهنگی به مسیر راهپیمایی اربعین ارسال کردیم.

مسئول کارگروه نماز و تبلیغ کمیته فرهنگی اربعین کشور با بیان اینکه ما اکنون در کارگروه تبلیغی اربعین مشغول جمع‌آوری و دسته‌بندی دستاوردهای تبلیغی اربعین هستیم تا مبنای عمل در برنامه‌های آینده باشد، اظهار داشت: مردمی‌بودن، ساختار و تشکیلات لازم و فراگیر بودن از ویژگی‌های مهم و اساسی کارهای تبلیغی است که خوشبختانه در راهپیمایی اربعین امسال تا حدود زیادی رعایت شد.

حجت‌الاسلام استقامت با اشاره به اینکه اقدامات و برنامه‌ریزی فرهنگی و تبلیغی قبل، حین و بعد از پیاده‌روی اربعین وجود داشت، ابراز کرد: زائرین، تبلیغ و مبلغین سه اولویت مهمی بودند که در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی موردتوجه ویژه قرار گرفتند.

مسئول دبیرخانه دائمی مبلغین اربعین کشور در پایان اظهار داشت: تعداد کل مبلغان اربعین امسال ۴ هزار و ۷۰۰ نفر بود که ۷۴ درصد آن از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، ۱۲.۵ درصد از حوزه علمیه اصفهان و مابقی از حوزه علمیه مشهد بوده‌اند.

ارسال نظرات