۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۷۴۱۶۱۷
نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد؛

لزوم حمایت های مادی و معنوی از استعدادهای علمی حوزه و دانشگاه

لزوم حمایت های مادی و معنوی از استعدادهای علمی حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام والمسلمین دژکام گفت: آیت‌الله حائری می‌فرمودند بورسیه تحصیلی سید مرتضی به شیخ طوسی جهان تشیع را به اینجا رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس،حجت الاسلام و المسلمین لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، روز دوشنبه ۲۰ شهریور در جمع مجمع خیران نخبه‌پرور ۱۳ استان کشور که به میزبانی شیراز برگزار شد، با بیان روایتی از امام علی(ع) که فرمودند “العِلمُ سُلطان”، درخصوص جایگاه علم گفت‌: مردم ما طبق سنت قدیمی خود همیشه در خدمت علم و رشد علمی جامعه بوده‌اند و امروز هم این مسیر را به خوبی ادامه خواهند داد.

وی افزود: تشکیل مجمع خیران نخبه‌پرور، برای هم فکری و هم‌افزایی در راستای رشد علمی نسل جوان است و امیدوار هستیم این کار را بیش از پیش خدا توفیق دهد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام کار حمایت از علم و دانش در کشور را دارای یک جنبه دولتی و حکومتی دانست و گفت: حمایت از علم مسیر خود را طی می‌کند و جای تقدیر و تشکر هم دارد، اما انجمن خیران نخبه‌پرور می‌خواهد کار را دست مردم دهد و همیشه وقتی ما کاری را به مردم فهیم و رشید خود سپرده‌ایم به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه کار وقتی جنبه دولتی دارد دارای آسیب‌ خواهد بود، تأکید کرد: برکات کار خیر مردمی بسیار بیشتر است و تفاوت کار خیرساز مردمی در مقایسه پروژه‌های عمرانی دولتی مشهود است و کار خیر ساز خیلی کم حاشیه‌تر به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: مسلماً در عرصه علمی نیز حضور خیران باید تقویت شود برای اینکه این نوع حمایت‌های علمی و خیریه علمی در کشور عزیز ما سابقه طولانی دارد یعنی چندین قرن مردم این‌گونه از علم حمایت کردند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شرح مدارس علمی در ایران در کتاب دکتر صفا به چاپ رسیده است، گفت: در این کتاب ارزشمند به سابقه مدارس و اینکه مردم کمک دادند تا مدارس در ایران ساخته شود پرداخته است و از زمان غزالی تا معاصر شرح داده شده و در یک دوره نزدیک ۱ هزار ساله ایرانی‌ها از علم حمایت کردند بنابراین این یک واقعیت تاریخی در کشور ما است که نمی‌شود نادیده گرفت.

این استاد حوزه تأکید کرد: آیت‌الله حائری می‌فرمودند بورسیه تحصیلی سیدمرتضی به شیخ طوسی جهان تشیع را به اینجا رسیده است یعنی نزدیک ۲۰ سال ماهیانه به یکی از شاگردان که استعداد داشته، می‌پرداخت و این بزرگ مرد با حمایت استاد خود به اینجا رسید.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با اشاره به فعالیت‌های خیرین نخبه‌پرور، افزود: فعالیت مجمع خیرین نخبه پرور باعث حمایت از جوانان با استعداد می‌شود و مسلماً این کار خیر و نیک آثارش در زندگی اجتماعی ما ایرانیان خود را نشان خواهد داد برای اینکه همه احساس می‌کنیم در یک خانواده هستیم.

وی ادامه داد: عزیزی اگر در خانواده‌ای متولد شده که امکانات کافی برای حمایت از فرزندانش ندارد، باید حس کند جای دیگری وجود دارد که آن استعداد را حمایت کرده، رشد دهد و به جایی برساند.این حس یک خانواده بودن را در ایام اربعین هم به شکل دیگری تجربه کردیم که در زیر پرچمش همه یک خانواده هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه این یک خانواده بودن با همین کار‌ها تقویت می‌شود نه اینکه صرفاً فقط شعار دهیم، تأکید کرد: دانشجویانی که از امکانات کمتری برخوردار هستند باید حمایت جامعه را از خود احساس کنند و این حس توسط خیران و نیک‌اندیشان اجرا می‌شود از این رو امیدوار هستم در آینده نزدیکی شاهد این باشیم که تمام استان‌های کشور این مجموعه را سامان داده باشند و هر استانی هم موفقیت‌های چشمگیر خود را به عرصه نمایش بگذارد تا دیگران هم تشویق شوند و این مسیر را ادامه دهند.

ارسال نظرات