۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۷۴۱۶۷۶
با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛

آیین رونمایی از کتاب «مغناطیس حسین علیه‌السلام» برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب «مغناطیس حسین علیه‌السلام» برگزار شد
آیین رونمایی از کتاب «مغناطیس حسین علیه‌السلام» با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی و عبدالهی نویسنده اثر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا مراسم رونمایی از کتاب «مغناطیس حسین علیه‌السلام» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی،‌ پنجشنبه 23 شهریورماه برگزار شد.

در این مراسم افزون بر رییس سازمان تبلیغات اسلامی، عباس عبداللهی نویسنده اثر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فلاح شیروانی استاد حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام سعید صلح میرزایی مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی حضور  داشتند.

آیین رونمایی از کتاب «مغناطیس حسین علیه‌السلام» برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه این نقد نسبت به ما از سوی نویسندگان آثار که معتقدند باید جلسه نقد و بررسی گذاشته می‌شد و نشده است سخن درستی است و باید برای آن تدبیری بیاندیشیم و سپس اظهار داشت: همه باید نسبت به نعمت اربعین و فرصت بزرگ الهی که ۲۵ سال قبل آن را نداشتیم قدردان باشیم و با سخاوت از کنار آن عبور نکنیم.

وی با بیان اینکه قصه اربعین فقط یک شور عاشقانه جمعی نیست، تصریح کرد: اربعین قصه فوران یک مجموعه عواطف بعد از هزار سال نیست که مجال تجلی پیدا کرده باشد همچنین قصه رسوم و مناسک و شعائر و معنویت‌گرایی، جذابیت خدمت بی‌منت و حتی علامت مؤمن هم نیست البته به تعبیر برخی، دست خدا در پشت پدیده اربعین است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به اینکه اربعین می تواند توسعه جغرافیایی و زمانی داشته باشد، اظهار داشت: در برخی کشورهای آفریقایی راهپیمایی بزرگ جاماندگان رخ می‌دهد و محور هم باید بحث ولایت باشد لذا نباید از این بعد هم غفلت داشته باشیم.

آیین رونمایی از کتاب «مغناطیس حسین علیه‌السلام» برگزار شد

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عباس عبدالهی؛ مؤلف این اثر در سخنانی ضمن تقدیر از سازمان تبلیغات و پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در نشر این کتاب در مورد ضرورت و هدف تألیف این کتاب، گفت: ما با یک پدیده اعجازگونه در قرن معاصر روبرو هستیم؛ اجتماع ۳۰ میلیون نفری در ابعاد مختلف استثنای اجتماعی، تمدنی و تاریخی است و به خصوص در ده سال اخیر اتفاقاتی که در این حماسه شورانگیز در بین کشورهای مختلف اسلامی رخ می‌دهد قابل مقایسه با هیچ اجتماع بشری در هیچ موضوعی نیست.

مؤلف کتاب مغناطیس حسین(ع) با بیان اینکه کتابش تحلیل قرآنی از واقعه اربعین است، خاطرنشان کرد: به ذهن ما رسید محصولی آماده کنیم که هم تحلیل قرآنی در مورد اربعین ارائه دهد و هم محصولی در دسترس و در توان فهم همه کسانی باشد که از کشور ما و دیگر کشورها در این سفر حضور دارند.

وی افزود: اختصار، قلم روان و عامه فهم‌بودن جزء اهداف اصلی تالیف این کتاب بود و اینکه یک چارچوب کلی به مخاطب منتقل شود لذا کتابی تبلیغی ترویجی است تا وعاظ و مدیران گروه‌ها و مادحین و عموم علاقه‌مندان بتوانند به راحتی از آن بهره ببرند.

حجت الاسلام عبدالهی اضافه کرد: این محصول براساس اندیشه قرآنی رهبری نگاشته شده است؛ فصل اول به پیشینه و تبیین ابعاد شگفت‌انگیز اربعین می‌پردازد؛ فصل دوم فرمایشات رهبری در مور حماسه اربعین و توصیه‌های ایشان و فصل سوم هم نظریه ولایت و تقریر رهبری از اصل ولایت براساس مباحث تفسیری قرآنی ایشان به خصوص در کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» مورد توجه بوده است.

آیین رونمایی از کتاب «مغناطیس حسین علیه‌السلام» برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب مغناطیس حسین علیه‌السلام اثر عباس عبداللهی، پنجشنبه 23 شهریورماه 1402 در سالن اجتماع پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام به نشانی قم بلوار نیایش جنب مصلی قدس برگزار گردید.

این اثر در قطع رقعی، شمارگان 300 نسخه و در سه فصل «بزرگ‌ترین پیاده‌روی و اجتماع مردمی تاریخ»، «اربعین در اندیشه مقام معظم رهبری» و «پیاده‌روی اربعین، تجلّی نور ولایت عظمی و پلی به‌سوی ظهور منجی موعود بشر»، از سوی انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام تدوین و به زیور طبع آراسته شده است.

گفتنی است کتاب مغناطیس حسین علیه‌السلام اثر عباس عبداللهی تحلیلی است بر بزرگ‌ترین اجتماع تاریخی بشر در اربعین براساس دکترین «ولایت» که به تازگی از سوی انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌الاسلام منتشر شده است.

ارسال نظرات