۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۴۱۷۶۵

برگزاری مراسم عزاداری پيامبر اسلام و امام حسن مجتبی در بیوت مراجع تقليد

برگزاری مراسم عزاداری پيامبر اسلام و امام حسن مجتبی در بیوت مراجع تقليد
همزمان با فرا رسيدن سالروز ارتحال پيامبر رحمت و مهرباني حضرت محمد مصطفي و شهادت امام حسن مجتبي(ع) مراسم سوگواري با حضور مراجع تقليد و علما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ماه صفر یادآور ضایعه بزرگ و مصیبت عظمى، یعنى رحلت پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) و شهادت فرزندانِ گرامیش امام حسن مجتبى و امام على بن موسى الرّضا(علیهما السلام) است، آمیخته شدنِ خاطره اربعین حسینى با خاطره جانکاهِ این مصایبِ بزرگ، دهه آخر ماه صفر را، دهه اندوه و غم براى پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) ساخته است.

ولى از آن جا که این ایّام ماتم و غم، سبب مرورى مجدّد، بر تاریخ زندگانى آن بزرگواران و تلاش ها، شهامت ها و فداکارى هاى آنان است، ماهى است پر از شور و عشق و اخلاص و فداکارى به همین دلیل، تاریخ نشان داده است که بسیارى از توطئه هاى دشمنانِ اسلام، به برکت شورى که در جلسات و دسته جاتِ سوگوارىِ آن بزرگواران در این ماه ایجاد شده، درهم شکسته و خنثى گردیده است.

از این رو سخنرانان در دفتر مقام معظم رهبری در قم و سایر بیوت مراجع عظام تقلید در روز شهادت پیامبر اعظم (ص) و سبط مکرم ایشان حضرت امام حسن مجتبی (ع) با حضور گسترده عاشقان رسالت و امامت به عزاداری و تبیین خصوصیات و فضایل رسول گرامی اسلام پرداختند.

بر اساس این گزارش مراسم سوگواری سالروز ارتحال پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در دفاتر حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، سبحانی و جوادی آملی و همچنین سایر علما برگزار شد.

در دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز مراسم سوگواری و عزاداری حضرت رسول الله(ص) و امام حسن مجتبی(ع) با حضور علما، شخصیت های حوزوی و اقشار مختلف مردم برگزار شد. در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب حضرت محمد(ص) و سبط گرامی ایشان پرداختند و عمده مشکلات مسلمانان بعد از ارتحال پیامبر گرامی اسلام را ناشی از انحراف از مسیر ترسیم شده توسط ایشان و جفا در حق اهل بیت عنوان کردند.

برگزاري مراسم عزاداري پيامبر و امام مجتبي با حضور مراجع تقليد

مداحان اهل بیت (ع) نیز در این مراسم ها به نوحه خوانی و روضه خوانی پرداختند و حاضران به همراه مراجع تقلید و علما در این دو مصیبت اشک ماتم ریختند. 

لازم به ذکر است جلسات سوگواری در ایام رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) از سه‌شنبه ۲۱ شهریور بمدت ۵ روز، راس ساعت ۱۰:۳۰در دفتر مقام معظم رهبری- قم به آدرس قم، خیابان شهدا (صفاییه)، حسینیه امام خمینی (رحمة الله عليه) برگزار می شود.

همچنین به مناسبت رحلت جانسوز پیامبر اعظم، شهادت امام حسن مجتبی و شهادت امام علی بن موسی الرضا علیهم السلام از پنجشنبه تا شنبه 23 تا 25 شهریور ماه مصادف با 28 تا 30 صفر، ساعت 10 صبح در مدرسه امام امیرالمؤمنین (علیه السلام) واقع در خیابان صفاییه با حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی برقرار می باشد.

برگزاري مراسم عزاداري پيامبر و امام مجتبي با حضور مراجع تقليد

دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی به مناسبت سوگواری اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر از ۱۵ - ٢۵ شهریور ماه، ساعت ۱۰ صبح مراسم عزاداری با حضور سخنرانان حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد وحجج الاسلام رزاقی، صادقی واعظ، عالمی و با مداحی حاج عباس حیدرزاده، حاج رضا عاصی، حاج حسن باقری در خیابان صفائیه، کوچه ۳۳، دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار کرده است.

برگزاري مراسم عزاداري پيامبر و امام مجتبي با حضور مراجع تقليد

دفتر حضرت آیت الله سبحانی نیز از چهارشنبه بمدت 4 روز؛ ساعت 7 الی 8صبح در میدان شهداء، دفتر آیت الله العظمی سبحانی پذیرای عزاداران می باشد.

مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و شهادت حضرت امام حسن مجتبی و حضرت امام علی ابن موسی الرضا علیهما السلام در محل دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی از ٢٣ الی ٢۵ شهریورماه به مدت سه روز؛ ساعت ١٠:٣٠ صبح به آدرس قم، خیابان شهداء(صفائیه)، کوچه ۱۹ دفتر دینی و علمی مرجعیت آیت الله العظمى جوادی آملی برگزار می گردد.

مجلس عزای رحلت جانسوز پیامبر اکرم حضرت خاتم الانبیاء (صلی‌الله علیه وآله) و شهادت حضرت امام مجتبی و حضرت امام رضا و حضرت امام حسن عسکری (علیهم‌السلام) در دفتر حضرت آیت الله شبیری زنجانی به مدت چهار روز از پنجشنبه 23شهریور ساعت 10:15 با سخنرانی حجج الاسلام والمسلمین حائری قزوینی و میردامادی و با مرثیه خوانی حاج عباس حیدرزاده برگزار می شود.

ارسال نظرات