۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۴۱۸۴۵

تاکید آیت الله شب زنده دار بر لزوم احیای سنت های کارآمد آموزشی حوزه

تاکید آیت الله شب زنده دار بر لزوم احیای سنت های کارآمد آموزشی حوزه
عضو شورای عالی حوزه های علمیه بر لزوم احیای سنت های اصیل آموزشی حوزه و نیز شناسایی و حمایت ویژه از استعدادهای برتر و درخشان حوزوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله شب زنده دار عضو شورای عالی حوزه های علمیه در دیدار مدیر حوزه علمیه خوزستان، بر لزوم احیای سنت های آموزشی حوزه همچون مباحثه، تدریس حین تحصیل و نیز پیش مطالعه تاکید کرد و این امور را از عوامل مؤثر و دخیل در پیشرفت طلاب برشمرد.

وی همچنین خواستار شناسایی و حمایت ویژه از طلاب مستعد شد و تصریح کرد: حوزه های علمیه باید همواره طلاب و روحانیون مستعدی که می توانند به مراتب علمی بالایی برسند را شناسایی و از آنها حمایت و پشتیبانی کند و این مطلب در سیره علمای بزرگی مانند حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله مهدوی کنی و مرحوم آیت الله مصباح یزدی وجود داشته و دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که باید جهات علمی در حوزه های علمیه قوت بگیرد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از نیروهای با استعداد حوزوی، بنا به ضرورت به کارهای مختلف مشغول شدند، همچنین مشکلات اقتصادی و اشتغال طلاب به کارهای جانبی برای امرار معاش، گاها به جهات علمی ضربه می زند.

حسین عجمی
ارسال نظرات