۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۴۱۹۰۱
بانکی‌پور مطرح کرد؛

پیشنهادات مجلس برای تشویق به ازدواج و فرزندآوری در برنامه هفتم

پیشنهادات مجلس برای تشویق به ازدواج و فرزندآوری در برنامه هفتم
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه افراد مجرد دهه ۵۰ و ۶۰ حدود ۴ و نیم میلیون نفر هستند، اظهار داشت: پیشنهاد بنده تسهیلاتی مانند زمین، خودرو است.
به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا،امیرحسین بانکی‌پور در گفتگویی، درباره مسائلی که باید در لایحه برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، گفت: در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه باید تسهیلات ویژه‌ای برای ازدواج افراد مجرد دهه ۵۰ و ۶۰ در نظر گرفت.

پیشنهادات مجلس برای تشویق به ازدواج و فرزندآوری در برنامه هفتم

وی با بیان اینکه افراد مجرد دهه ۵۰ و ۶۰ حدود ۴ و نیم میلیون نفر هستند، اظهار داشت: پیشنهاد بنده آن است که تسهیلاتی مانند زمین، خودرو و امکان اشتغال برای تشویق این افراد به ازدواج در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین در راستای تشویق به فرزندآوری، برای خانوارهای دارای ۴ فرزند به بالا باید تسهیلات ویژه‌ای در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از تسهیلاتی که می‌توان برای این خانوارها در نظر گرفت، این است که ۵۰ درصد هزینه‌های تحصیل فرزندان آنان رایگان باشد و به آنان تخفیف داده شود. استخدام پدر و مادری که ۴ فرزند به بالا دارند یا بازنشستگی زودتر از موعد مادر این فرزندان از جمله حمایت‌هایی است که باید در برنامه هفتم توسعه مدنظر باشد.

ارسال نظرات