۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۷۴۱۹۹۱
رئیس کمیسون فرهنگی شورای شهر کاشان:

لباس ایرانیان حتی قبل از اسلام نیز عفیفانه بوده است

لباس ایرانیان حتی قبل از اسلام نیز عفیفانه بوده است
اصفهان – پدرام فر یکی از ابزارهای تهاجم فرهنگی دشمن را مبارزه با حجاب عفیفانه پس از انقلاب اسلامی دانست و گفت: لباس ایرانیان حتی قبل از اسلام عفیفانه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عفت پدرام فر رئیس کمیسون فرهنگی شورای شهر کاشان عصر امروز در آیین آغاز به کار و رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت در کاشان گفت: لباس ایرانیان حتی قبل از اسلام عفیفانه بوده است.

وی افزود: اکنون مبارزه با پوشش عفیفانه یکی از راه‌های مورد انتخاب دشمن برای مبارزه با فرهنگ‌ها بویژه فرهنگ دینی و اسلامی در ایران است.

پدرام فر یکی از ابزار‌های تهاجم فرهنگی دشمن را مبارزه با حجاب عفیفانه پس از انقلاب اسلامی دانست و افزود: برای مقابله با تهاجم فرهنگی، فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند ارائه طرح‌ها و برنامه ریزی قوی و برگزاری جشنواره فردخت است.

رئیس کمیسون فرهنگی شورای شهر کاشان ادامه داد: جشنواره فردخت فرصتی برای تولید لباس‌های مطابق نظر و سلایق مختلف و جوان پسند و به روز است.

وی با تاکید براینکه مُد نمی‌تواند طرد یا کنار گذاشته شود اظهار داشت: تنوع طلبی و زیبا طلبی جزء خصیصه همه مردم بویژه بانوان است که تولید آن در هر جامعه‌ای باید براساس تمدن و فرهنگ آن جامعه باشد.

پدرام فر جشنواره فردخت را منبع ارائه طرح‌های خوب و نمونه پوشش‌های دینی در سال‌های اخیر دانست و خطاب به خیاطان و طراحان تاکید کرد: جامعه اسلامی نیازمند لباس‌هایی با کیفیت، زیبا، متنوع، ارزان و مومنانه برای هر نوع سلیقه است تا از هر گونه بهانه‌ای مبنی بر اینکه لباس دلخواه وجود ندارد گرفته شود.

لازم به ذکر است، آیین آغاز به کار و رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت با حضور دکتر لطفی دبیر کارگروه مد و لباس کشور و معرفی دکتر محمد رضا نجفی به عنوان دبیر چهارمین دوره از جشنواره در تالار مرحوم تفضلی اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات