۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۷۴۲۰۲۴

حمله گسترده هکری به شرکت‌های بزرگ آمریکایی

حمله گسترده هکری به شرکت‌های بزرگ آمریکایی
خبرها حاکی از آن است که حمله سایبری به اقامتگاه‌های بین‌المللی «ام‌جی‌ام» ویک 1قمارخانه آمریکایی شامل 3شرکت دیگر این کشور نیز می‌شده است.

یک مدیر امنیتی آشنا با این موضوع گفت هکرهایی که در هفته‌های اخیر به به اقامتگاه‌های بین‌المللی «ام‌جی‌ام» و یک قمار خانه نفوذ کردند، همچنین به سیستم‌های 3 شرکت دیگر در تولید، خرده‌فروشی و فناوری نفوذ کرده بودند.

«دیوید بردبری» افسر ارشد امنیتی شرکت مدیریت هویت اوکتا، گفت که 5 نفر از مشتریان این شرکت، از جمله ام‌جی‌ام و سزارس، از ماه آگوست(مرداد-شهریور) قربانی گروه‌های هک موسوم به ALPHV و Scattered Spider شده‌اند.

بردبری در مصاحبه با رویترز نامی از شرکت های دیگر نبرد، اما گفت که اوکتا با تحقیقات رسمی در مورد نقض ها همکاری می کند.

حملات سایبری که هر ساله صدها شرکت از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی گرفته تا شرکت های مخابراتی را تحت تأثیر قرار می دهد، توجه تازه ای را به حملات باج افزارها معطوف کرده است. ام‌جی‌ام و سزارس هفته گذشته با کاهش قیمت سهام ارزش بازار خود را از دست دادند و ام‌جی‌ام هنوز نتوانسته مشکلاتی که باعث اختلال درهتل ها و مکان های گیم متعلق به آن از لاس وگاس تا ماکائو شده را حل کند.

شرکت اوکتا مستقر در سانفرانسیسکو که می گوید بیش از 17هزار مشتری در سراسر جهان دارد، خدمات هویتی مانند احراز هویت به برنامه ها و وب سایت های آنلاین را ارائه می دهد.

اوکتا حدود یک ماه قبل اعلام کرد مشتریان آمریکایی آن الگوی ثابتی از حملات را گزارش می‌کنند که در آن هکرها جعل هویت کارمندان یک شرکت قربانی را نشانه گرفته اند.

بردبری گفت: «ما در طول 6 تا 12 ماه گذشته به طور مداوم شاهد افزایش این نوع حملات بوده ایم.»

ام‌جی‌ام در مورد این بیانیه یا هک اظهار نظری نکرده و تنها هفته گذشته اعلام کرده که با یک مسئله امنیت سایبری سروکار دارد. سزارس قبلاً گفته بود که در حال بررسی این نقض است.

این گروه هکری به ام‌جی‌ام در مورد حملات بیشتر در صورت عدم توافق و دریافت باج خواسته شده هشدار داده است.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات