۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۷۴۲۰۳۰
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان:

هدف برگزاری برنامه های دفاع مقدس تبیین و ترویج ارزش های این ایام است

هدف برگزاری برنامه های دفاع مقدس تبیین و ترویج ارزش های این ایام است
محمودوند به برگزاری برنامه های مختلف در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این برنامه ها تبیین و ترویج ارزش ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، محمد محمودوند، ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با تبریک چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار(ما متعهدیم)، گفت: دفاع مقدس گنجینه است و از این گنجینه به خوبی برای جامعه امروز باید بهره برداری شود و علمی و نوین باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: دفاع مقدس تجلی و مظهر صفاتی همچون شجاعت، شهامت، ایثار، فداکاری و ازخودگذشتی بود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس فرصتی برای پیشرفت ما در حوزه های مختلف شد، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است در این ایام برنامه ها هر سال متفاوت تر از سال های دیگر برگزار شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطرنشان کرد: در قالب برنامه ها باید تلاش شود که فرزندان ما درک درستی از وصیت نامه شهدا داشته باشند و تحلیل روانشناسی و روانشناختی داشته باشیم.

محمودوند گفت: هدف اصلی ما حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه دشمن اکنون به جنگ ترکیبی با موضوع نقش ولایت و رهبری در جامعه روی آورده است، گفت: از دیگر اهداف ما تبیین نقش ولایت در حوزه دفاع مقدس و خنثی سازی توطئه دشمن و تبیین نقش مردم در دوران دفاع مقدس است.

محمودوند ادامه داد: ۱۰۰ عنوان برنامه از سوی سپاه استان در هفته دفاع مقدس برگزار می شود و ۸۱۰ برنامه را عملیاتی و اجرا می کنیم.

وی برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت، برگزاری رژه نیروهای مسلح، دیدار با خانواده شهدا، اعزام تیم بهداشتی به منطق محروم، برگزاری یادواره شهدای سرباز، عطرافشانی قبور شهدا و نشست فرماندهان ارشد را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس خواند.

محمودوند با بیان اینکه ۱۶۴ برنامه در این ایام در سطح اقشار مختلف برگزار می شود، عنوان داشت: این برنامه ها شامل نشست علمی، فرهنگی و تخصصی، زنگ مقاومت در مدارس، تجلیل از برگزیدگان کنکور ۱۴۰۲، برپایی نمایشگاه فرهنگی هنری، اعزام گروه جهادی حقوقی به زندان ها، همایش نقش جهادگران عشایر در دفاع مقدس از جمله این برنامه ها است.

وی ادامه داد: در شهرستان ها نیز ۵۹۹ برنامه شامل رژه موتوری، نمایش رزمی بازسازی عملیات حاج عمران که سال گذشته در دلفان برگزار شد و امسال در ازنا برگزار می شود، 

پویش نذر خون، ایستگاه سلامت، برنامه های ورزشی، یادواره شهدای محله، محافل خاطره گویی مادران و همسران شهید به ویژه گردان های فعال در دوران دفاع مقدس، اکران فیلم ها با موضوع دفاع مقدس برگزار می شود.

وی پروژه عمرانی و محرومیت زدایی، افتتاح سه کانال آبرسانی کشاوری به نیابت از شهدا، اهدای ۵ هزار لوازم تحریر و ۲۰۰ جهیزیه و همچنیم توزیغ غذا بین نیازمندان را از دیگر برنامه ها به مناسبت هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

کنگره شهدای طلبه برگزار می شود

محمودوند با اشاره به برگزاری کنگره ۶۵۵۴ شهید استان لرستان گفت: در این راستا۶ اجلاسیه برگزار خواهیم کرد و اجلاسیه اصلی ۶ آبان در خرم آباد و پنج پیش اجلاسیه دیگر نیز از ۱۰ مهر همزمان با کنگره شهدای طلبه برگزار می شود./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات