۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۴۲۰۵۳
رئیس مؤسسه تراب در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

لزوم ورود و برخورد نیروهای امنیتی با نقاط بحران زا در کشور

لزوم ورود و برخورد نیروهای امنیتی با نقاط بحران زا در کشور
مزاری با برشمردن نکات مثبت و منفی مماشات نظام با اغتشاشگران گفت: مسئولان قضایی، اطلاعاتی و امنیتی باید به نقاطی که دشمنی آن‌ها با نظام مشخص است ورود و برخورد کنند.

عبدالرضا مزاری رئیس مؤسسه تراب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و تشکیل گروه بحران‌زا به وسیله آمریکایی‌ها گفت: منطقه سیستان و بلوچستان اقوام و مذاهب، شیعه و سنی و فرقه‌های مختلف دیوبندیه، دریلوی، ذکری، اخوانی تا سیک و زرتشتی را در خود جای داده است.

رئیس مؤسسه تراب به زندگی دوستانه همه این اقوام و مذاهب در زاهدان اشاره کرد و افزود: این وحدت زبانزد بوده است؛ البته دشمنانی مانند آمریکا و انگلیس از سال‌ها پیش فعال و به دنبال تشدید بحران‌ها و ایجاد و تعمیق شکاف‌ها در این منطقه بوده‌اند؛ اما مردم این منطقه بی‌توجه به این مسائل با هم ازدواج و زندگی کرده‌اند؛ خانواده‌های زیادی هستند که بخشی اهل سنت و بخشی شیعه یا بخشی بلوچ و بخشی فارس هستند و این وضعیت عادی مردم سیستان است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سخنان بعضی خواص ابراز داشت: مشکلات و اختلافات کنونی حاصل سخنان بعضی خواص مذهبی و اجتماعی است؛ عده‌ای هم با شنیدن این سخنان و تبعیت از این افراد، مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

مزاری نظام اسلامی را جای اشکال و انتقاد کردن توصیف کرد و افزود: بر خلاف تمام نقاط دنیا، که اشکال و انتقاد را بر نمی‌تابند، نظام اسلامی حرف و سخن درست را می‌ستاید، اما نقد باید دلسوزانه و برای اصلاح باشد؛ اما افرادی با بیان این سخنان به دنبال اخلال در امنیت مردم و ایجاد مشکلاتی به منظور به خطر انداختن جان و مال مردم هستند.

رئیس مؤسسه تراب آتش گرفتن مغازه‌ها و اموال مردم را از خسارات اغتشاشات سال گذشته برشمرد و گفت: جبران کردن این خسارات خیلی سخت است، بویژه برای مردم سیستان و بلوچستان که منطقه محرومی است و مشکلات زیادی دارند.

وی با تأکید دوباره بر تأثیر خواص برجسته منطقه سیستان و بلوچستان بر آرامش یا بحرانی شدن وضعیت استان تصریح کرد: خواص اجتماعی، دکترها، اساتید، شخصیت‌های مذهبی، روحانیان شیعه و سنی، همه و همه باید مواظب حرف‌ها و رفتار خود باشند؛ گاهی حرف و اشاره ما موجب ایجاد اختلاف می‌شود که راهکار وارد نشدن به چنین فضایی، توجه به دستورات اسلام و وحدت در مقابله دشمن است.

مزاری درباه وظیفه مسئولان درباره مخلان امنیت ملی که به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمن هستند ابراز داشت: سال گذشته مسئولان در برابر اخلال‌گران زیاد مماشات کردند؛ بسیاری از خانواده‌های شهدا هم انتقاد کردند که چرا دستگاه قضا، مسئولان امنیتی و حتی نیروی انتظامی با این افراد مماشات می‌کنند.

رئیس مؤسسه تراب با ارائه مثال‌هایی از کشورهای خارجی که با تصور پلیس مبنی بر اینکه فرد قصد داشته به پلیس حمله کند او را کشته‌اند گفت: آن رویکرد درست نیست، اما در اغتشاشات اخیر دیدیم که مأموران نیروی انتظامی کتک خوردند و به خاطر اینکه دشمن سوء استفاده نکند هیچ کاری نمی‌کردند که این زیبنده نیست.

وی خوبی صبر و تحمل نظام در برابر اغتشاش‌گران را باعث جدایی صف مردم از آن‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: اما ترحم بر پلنگ تیز دندان، ستمکاری بود بر گوسفندان؛ نباید این کوتاه آمدن‌ها باعث مختل شدن زندگی مردم شود؛ در این اغتشاشات کاسبی مردم تعطیل شد، قسط و گرفتاریشان بیشتر شد، جان و مالشان آسیب دید و افرادی معلول شدند؛ بنابراین کوتاه آمدن‌ها و مماشات نباید در حدی باشد که زندگی مردم مختل شود.

مزاری تصریح کرد: خط‌ها مشخص شده است، دوست و دشمن معلوم شده است و جایی برای مماشات بیشتر نیست؛ مسئولان و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید به نقاطی که دشمنی با نظام در آن‌ها واضح و مبرهن است وارد شوند و جدی‌تر برخورد کنند.

ارسال نظرات