۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۷۴۲۱۱۰
بهادری جهرمی:

جرایم بنگاه‌های بزرگ انحصاری متناسب با نرخ تورم افزایش یافت

جرایم بنگاه‌های بزرگ انحصاری متناسب با نرخ تورم افزایش یافت
سخنگوی دولت تصریح کرد: در جهت برخورد موثرتر با اقدامات ضدرقابتی، جرایم بنگاه‌های بزرگ انحصاری که از سوی شورای رقابت صورت می گیرد متناسب با نرخ تورم افزایش یافت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبات هیات وزیران گفت: هزینه‌هایی که نهادهای دولتی و عمومی و یا حتی اشخاص خصوصی در حوزه ساخت فرهنگسراها، اماکن فرهنگی، هنری و گردشگری انجام می‌دهند به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود. در واقع با این تصمیم، دولت از درآمدهای خود برای ترغیب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چشم‌پوشی می‌کند تا این اماکن فرهنگی و هنری مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی موضوع دوم مصوب هیات وزیران را در راستای برخورد موثرتر با اقدامات ضد رقابتی اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبه دولت، مبلغ جریمه‌هایی که بنگاه‌های بزرگ انحصارگر به دلیل اقدامات ضد رقابتی و انحصاری از سوی شورای رقابت، به پرداخت آن محکوم می‌شوند و همینطور جریمه‌هایی که بنگاه‌های انحصاری به علت عدم رعایت مصوبات شورای رقابت باید پراخت کنند، متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا خواهد کرد. این تصمیم برای آن گرفته شد که در قیمت‌گذاری و رسیدن محصولات نهایی به دست مردم نظارت مؤثرتری داشته باشیم.

ارسال نظرات