۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۴۲۱۹۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

حضور دانشجویان خارجی در ایران یک فرصت است

حضور دانشجویان خارجی در ایران یک فرصت است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی حضور دانشجویان خارجی در ایران یک فرصت دانست و گفت: دانشجویان خارجی سیاست‌های ایران را در کشور‌های خود تبیین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی اتباع که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، گفت: حضور دانشجویان خارجی در ایران برای ما یک فرصت است.

وی با اشاره به اینکه سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران را نائب امام زمان (عج) تعیین می‌کند، افزود: در رابطه با اتباع از هر ملیتی که باشند حضورشان درایران یا قانونی و یا غبر قانونی است.

به گفته وی اتباعی که قانونی در ایران هستند دولت جمهوری اسلامی به آن‌ها مجوز داده است تا در ایران باشند و حضورآن‌ها برای ما انواع و اقسام فرصت‌ها را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به یک نمونه از این فرصت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: حاج قاسم اعتقاد داشت تا جایی می‌توان باید دانشجوی خارجی جذب شود چرا که حضور چندین ساله آن‌ها برای تحصیل در ایران سبب می‌شود هنگام برگشتن به کشور‌های خود سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را در کشور‌های خود تبیین کنند.

وی ادامه داد: اگر برای دانشجویان خارجی در ایران طرح و برنامه داشته باشیم آینده جمهوری اسلامی ایران را در آن کشور‌ها تضمین کرده ایم و این خود یک فرصت استثنایی برای ایران است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به موضوع امنیت نیز اشاره کرده و ابراز داشت: با بروز بحران داعش «دولت اسلامی عراق و شام» حدود ۷۴ نفر از اتباع مقیم کاشان و ۳ نفر کاشانی برای دفاع از حرم درمقابله با داعش به شهادت رسیدند که این خود یک فرصت امنیتی است که شهدای مدافع حرم برای ما ایجاد کرده اند.

به گفته وی امروز یکی از نگرانی ما فرارمغز‌ها و متخصصین کشور به آمریکا و اروپا است و عکس آن تحصیلات عالیه اتباع در جمهوری اسلامی ایران و سکونت آن‌ها درایران و اداره شرکت‌های دانش بنیان توسط آن‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به برخی فرصت‌های حضوراتباع قانونی در ایران اشاره کرد و یادآور شد: ضمن تکریم اتباع قانونی در ایران، ساماندهی دهی اتباع ضروری است.

وی حضور اتباع را در ایران یک فرصت دانست و تأکید کرد: در صورت عدم رعایت قوانین از سوی اتباع قانونی و غیرقانونی باید براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران با شدت با متخلفان برخورد شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات