۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۴۲۲۰۰
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد؛

دفاع مقدس؛ رسانه بزرگ انقلاب اسلامی با هویت استکبار ستیزی

دفاع مقدس؛ رسانه بزرگ انقلاب اسلامی با هویت استکبار ستیزی
امام جمعه قم دفاع مقدس را نماد عزت برشمرد و گفت: دفاع مقدس رسانه بزرگ انقلاب اسلامی با هویت استکبار ستیزی و مردمی شد و باید این چهره را به نسل امروز و جهانیان نشان داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه اول نماز جمعه شهر قم که در مصلای قدس برگزار شد با توصیه به تقوای الهی گفت: همگان را به تقوای الهی سفارش می کنم، رسول خدا (ص) فرمود هر کس دوست دارد عمرش زیاد و در زندگی اش گشایش شود باید تقوا را پیشه کند و صله رحم به جا بیاورد.

آیت الله حسینی بوشهری با ابراز ارادت به ساحت اباعبدالله الحسین (ع) و تشکر از برگزار کنندگان شکوه حسینی در اربعین اظهار داشت: غیرمسلمانان انسانیت، اخلاق و همدلی را در اربعین دیدند و باید گفت اربعین کانون انسانیت است و اربعین مسیری می باشد که انسان ها یکدیگر را پیدا می کنند تا روز موعود آماده باشند.

امام جمعه قم با اشاره به هفته دفاع مقدس ابراز کرد: همه مجموعه های نیروهای مسلح پای کار نظام و انقلاب هستند و قدرتشان را به نمایش گذاشتند و از عزیزانی که در جمکران انسجام و قدرت را به رخ دشمنان می کشند کمال تشکر را دارم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آغاز هفته دفاع مقدس را یادآور سلحشوری ها دانست و تصریح کرد: رژیم بعثی صدام با هدف براندازی نظام اسلامی و به زانو درآوردن ملت ایران به سرکردگی آمریکا و سایر ابرقدرت های آن عصر وارد مرزهای ما شد و نقاطی را بمباران کرد و پیروزی را قطعی می دانست اما خدا چیز دیگری خواست و ملت سرافراز ایران با ایستادگی و مقاومت حدیث ماندگار مقاومت و فداکاری را به یادگار گذاشت.

وی ادامه داد: تا قله های ماندگاری فتح نشود نسل های آینده هویتی نخواهند داشت و بی تردید هشت سال دفاع مقدس ملت ایران هویتی به ما بخشید که در سطح منطقه و بین المللی هر روز درخشنده تر از روز قبل بروز و ظهور پیدا می کند.

امام جمعه قم دوران دفاع مقدس را نماد عزت برشمرد و خاطرنشان کرد: جبهه دشمن نماد زورگویی و بربریت شد و گویا عاشورا دوباره تکرار شده بود آن هم در شرایط تحریم اما دفاع مقدس رسانه بزرگ انقلاب اسلامی با هویت استکبار ستیزی و مردمی شد و باید این چهره را به نسل و امروز و جهانیان نشان داد.

آیت الله حسینی بوشهری دفاع مقدس را جلوه اخلاق عملی دانست که رزمندگان ما نه در اخلاق تئوری بلکه عملی رشد کردند و ابراز کرد: دفاع مقدس کادرسازی برای آینده انقلاب کرد، اگرچه جنگ کاری مخرب است اما دفاع ما مقدس است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دفاع مقدس عرصه ای برای تبدیل انسان های معمولی به اسطوره ها شد، تاکید کرد: افرادی همچون باکری ها، سلیمانی ها انسانی هایی معمولی بودند که در این جبهه مقدس رشد کردند و تبدیل به اسطوره هایی شده اند که باید از آنان الگو گرفت.

وی از رئیس جمهور تشکر کرد و گفت: برای بار دوم سخنرانی آیت الله رئیسی را گوش دادم و به خاطر اینکه در خانه دشمن، دشمن را به چالش کشیده و خواهان محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا و قاتل حاج قاسم شده است، از طرف خودم و مردم ایران تشکر و قدردانی می کنم.

ارسال نظرات