۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۷۴۲۲۴۳
دبیر علمی کنگره بین المللی جمعیت پایدار:

تاکنون ۴۰۰ اثر علمی و هنری به کنگره جمعیت پایدار ارسال شده است

تاکنون ۴۰۰ اثر علمی و هنری به کنگره جمعیت پایدار ارسال شده است
دبیر علمی کنگره بین المللی جمعیت پایدار گفت: تاکنون حدود ۲۵۰ اثر علمی و ۱۵۰ اثر هنری از سراسر کشور دریافت شده است و امیدواریم آمار تا یک ماه آتی بسیار افزایش یابد.
به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، زهره عباسی در جلسه اجرای طرح ۲۰۲۰ که پیش از ظهر سه‌شنبه در سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: مسئله جمعیت امروز اهمیت بالایی دارد که رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید ویژه داشته‌اند.

دبیر علمی کنگره بین المللی جمعیت پایدار ادامه داد: ضریب فرزندآوری بانوان در کشور ۱.۶۶ بوده و این عدد در استان ۱.۷ است در حالی که حداقل عدد جایگزینی، ۲.۱ می‌باشد؛ وی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر میزان سزارین خصوصاً در مادران فرزند اول بسیار افزایش یافته است که این امر احتمال فرزندآوری در آینده را نیز کاهش می‌دهد.

عباسی با تاکید بر لزوم همراهی همه جانبه دستگاه‌های اجرایی در کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن، گفت: این جشنواره با دو زبان هنر و علمی برگزار خواهد شد؛ وی با تشریح اقدامات صورت گرفته در این جشنواره تاکنون، افزود: اطلاع رسانی‌های گسترده ملی و بین‌المللی صورت گرفته است.

عباسی گفت: تاکنون حدود ۲۵۰ اثر علمی و ۱۵۰ اثر هنری از سراسر کشور دریافت شده است و امیدواریم آمار تا یک ماه آتی بسیار افزایش یابد؛ دبیر علمی کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار با اشاره به حضور سخنرانان خارجی در این کنگره، بیان کرد: این افراد صاحب نظر در حوزه فرزندآوری هستند که در روز کنگره به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی افزود: باید از این فرصت جهت خروج از بحران فرزندآوری استفاده کرد؛ همچنین فرصتی برای الگو شدن خراسان شمالی برای برگزاری این جشنواره مهیا است.

تاکنون ۴۰۰ اثر علمی و هنری به کنگره جمعیت پایدار ارسال شده است

ارسال نظرات