۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۷۴۲۳۳۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

متولیان امام زادگان برای جذب کودکان و نوجوانان برنامه داشته باشند

متولیان امام زادگان برای جذب کودکان و نوجوانان برنامه داشته باشند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: بعد از گزارش عملکرد اعضای تولیت جمکران رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، مسئولان امام زادگان برای بچه‌ها برنامه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی یکشنبه شب درشب شام شهادت امام حسن عسکری (ع) وآغاز امامت امام زمان (عج) در آئین رونمایی از کتاب ستاره ولایت زندگینامه امامزده سلطان عطابخش، گفت: ساخت مسجد به دستور امام حسن عسکری (ع) در روستای رحق نشانه علاقه ایشان به مردم کاشان است.

وی افزود: با فرمان امام حسن عسکری (ع) دو مسجد یکی نزدیکی بازار قم و دیگری در روستای رحق کاشان ساخته شود با تأکید براینکه ابتدا مسجد روستای رحق بنا شود که امر بیانگرعلاقه امام حسن عسکری (ع) به مردم منطقه کاشان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: در زمان امام باقر (ع) اجداد شریف مردم این منطقه با بصیرت به سوی مدینه و امام باقر (ع) رفتند و ازایشان تقاضای نماینده خاص برای کاشان داشتند و امام باقر (ع) هم فرزندشان را به منطقه کاشان فرستادند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که مردم کاشان در فاصله زمانی بین حکومت بنی امیه و بنی عباس راه را گم نکردند و این جایگاه رفیع مردم عزیز کاشان است.

وی یادآورشد: زمانی که حکم رهبر معظم انقلاب برای من صادر شد این سوال برایم مطرح شد که به چه دلیل امام خمینی (ره) و رهبرمعظم انقلاب برای منطقه کاشان نماینده مستقل ولی فقیه انتخاب کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید حضرت امام خمینی (ره) برای هر استان یک نماینده تعیین کردند، اما برای شهرستان کاشان با تاسی به فعل امام باقر (ع) نماینده خاص تعیین کردند.

وی ادامه داد: شاید برخی بگویند به دلیل حضور تعدد امام زادگان در منطقه کاشان و یا شخصیت‌هایی همچون محتشم کاشانی و دیگر بزرگان علمی و فرهنگی این تصمیم گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به اینکه متولیان امام زادگان برای جذب کودکان و نوجوانان برنامه داشته باشند، خطاب به مسؤولان اوقاف و امور خیریه و بقاع متبرکه گفت: بعد از گزارش عملکرد اعضای تولیت جمکران در دیدار با رهبرمعظم انقلاب، ایشان می‌فرماید مسئولان امام زادگان برای بچه‌ها برنامه داشته باشند.

لازم به ذکر است، آئین رونمایی از کتاب ستاره ولایت زندگینامه امامزده سلطان عطابخش به قلم استاد حوزه و دانشگاه مجید زجاجی درشب شام شهادت امام حسن عسگری و آغاز امامت امام زمان (عج) با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، هیئت امنای امامزاده عطاء بن موسی و هیئت امام حسن عسگری (ع) با حضورنماینده، ولی فقیه در منطقه کاشان و مسؤولان شهرستان در آستان مقدس امامزده سلطان عطابخش برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات