۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۴۲۴۶۹
قالیباف پیش از سفر به ژوهانسبورگ:

عضویت ایران در بریکس از جهت سیاسی و اقتصادی بسیار موثر است

عضویت ایران در بریکس از جهت سیاسی و اقتصادی بسیار موثر است
رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به آفریقای جنوبی، گفت: عضویت ایران در بریکس هم از جهت سیاسی و هم از جهت اقتصادی و موقعیت جغرافیای سیاسی ما بسیار موثر است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به آفریقای جنوبی گفت: این سفر به دعوت رسمی رئیس مجلس ملی آفریقای جنوبی برای شرکت در دومین مجمع پارلمانی بریکس انجام می‌شود.

وی افزود: این مجمع از مجموعه‌های پارلمانی است که در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار تأثیرگذار است. کشورهای اصلی بریکس در آخرین نشستشان در آفریقای جنوبی تصمیم گرفتند اعضای جدیدی را ازجمله جمهوری اسلامی ایران به عضویت دربیاورند.

قالیباف تاکید کرد: این فرصت مناسب پارلمانی است که جمهوری اسلامی ایران با رویکرد چندجانبه‌گرایی و ارتباطات منطقه‌ای و بین‌المللی در این مجمع شرکت کند. می توانیم هم با کشورهای آفریقایی که در این مجمع شرکت می کنند ارتباط برقرار کنیم و هم برای توسعه روابط پارلمانی تلاش کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عضویت ایران در بریکس هم از جهت سیاسی و هم از جهت اقتصادی و موقعیت جغرافیای سیاسی ما بسیار موثر است.

قالیباف عنوان کرد: 3 عضو از 5 عضو اصلی بریکس از جهت جغرافیایی بسیار مهم هستند. با فرصت هایی که ما در زمینه انرژی، ترانزیت و حمل و نقل داریم ان شاءالله پیوستن ما به بریکس بتواند در توسعه روابط همسایگان و هم منطقه ای و بین المللی کمک کند. امیدواریم این سفر بتواند روابط پارلمانی بین المللی را بیش از پیش توسعه دهد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات